Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 20 februari 2010 21:43

Det är så mycket man vill ha här i världen, eller JAG vill ha så mycket här i världen. Det är ju tur jag planerar att bli rik så jag kommer ha råd med allting, annars vore det väldigt synd.


Jag vill ha snygga kläder, propra och classy ska de vara. Jag vill resa, minst en gång om året, just nu har jag dille på Rom, fortfarande, alla borde besöka den staden. Jag vill vara smal, men ändå kunna äta all choklad i världen. Jag vill ha en fin lägenhet med snygga shabby chic-möbler i, men inte för mycket shabby chic, nej gärna blandat med lite modernt. Jag vill ha alla världens väskor, och skor.


Men så sitter jag här i Sölvesborg, en februarikväll klockan 21.47 och kan inte komma härifrån. Attans vad synd det där är...


Ja men vi höres och synes när vi gör det helt enkelt, vem vet, nästa gång kanske jag har det dära?

Av Sofia Ohlsson - 20 februari 2010 14:13

Nu börjar klockan sakta men säkert slå eftermiddag och jag har gjort en hel del hemmasysslor sen senast. Jag städade undan på nedanvåningen, ni vet plockade undan grejer och snyggade till, sen dammsög jag och gick ner och handlade. Nu har jag lagat mat, ätit maten och försökt förstå Curling. Det gick inget vidare, att förstå Curlingen alltså.


Helena kommer snart, vi ska väl snacka lite, umgås och sådär, mamma jobbar i Ronneby idag och kommer hem först ikväll, då blir det melodifestivalen och myspys tillsammans. Helgerna då man har lov efteråt är allra bäst, det är lättast att njuta när man vet att det inte tar slut på länge.


Min bror skottade istället för mig, jag bad honom och eftersom jag städade hela huset själv och handlade mat till honom var det inte mer än rättvist. Just nu är jag väldigt trött, det känns som om de här sex veckorna mellan jullov och sportlov har varit ganska jobbiga, krävande. Framförallt psykiskt om inte fysiskt. Imorgon ska jag koreografera eftersom det inte finns med på min veckoplanering under sportlovet.

Av Sofia Ohlsson - 20 februari 2010 11:14

God morgon god morgon, då var det lördag igen, denna veckan är jag frisk och det känns jättebra att få vara det. Däremot har jag en del saker som ska hinnas med och då kan man ju undra varför jag sitter vid min dator, kvart över elva, och påstår att det är morgon fortfarande, det vet väl alla att det är lunchtid.


Jag ska handla, laga lunch, dammsuga här hemma, för att nämna ett par saker. Om jag ska ta tag och skotta här utanför får tiden utvisa, det går rykten om att snön är tung, jag som tycker det är jobbigt i vanliga fall liksom. Usch ja!


Annars är det alla tiders, speciellt med tanke på sportlovet som börjar på måndag. Som ni vet sen innan så skulle jag inte slappa på det här lovet utan skriva rapport framförallt men även läsa ikapp lite läxor och inför ett par prov. Ett tal ska skrivas och miljöbeskrivningarna i min bok ska studeras, så mycket för lov men i ärlighetens namn så är jag bara glad att få fem lediga dagar då jag kan ta itu med det som känns alla viktigast.


Ja om man skulle ta tag i allt det där så jag blir färdig någon gång, allt det där som skulle göras idag alltså, blåsning av håret väntas, vi hörs senare bloggen, Tjadå.

Ovido - Quiz & Flashcards