Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 18 februari 2010 15:16

Hej hej hallå bloggen, jag är hemma efter en rolig skoldag. Redovisningen på engelskan var jätterolig och det kändes bättre att prata engelska med människor man känner och trivs med. Sen var det pianot också som var roligt, det känns som jag utvecklas lite för varje gång.


När jag kom hem från skolan åt jag lite av gårdagens spaghetti och köttfärssås, maten i skolan var ingen höjdare utan jag åt mackor och äppel. Nu kollar jag på Tv och vid fyra ska jag plugga naturkunskap igen, läsa igenom mina papper och framförallt boken. Ikväll blir det ett litet ledarmöte innan jag åker hem och fortsätter pluggandet, sen blir det tidig läggdags så jag är utvilad imorgon.


Nu ska jag krypa ner under täcket igen, det är svinkallt på rummet, Ha det bra!

Av Sofia Ohlsson - 18 februari 2010 07:49

Ja halleda vad snabbt tiden går, en hel vecka sedan jag åt med min far i Kristianstad. Nästan en vecka sedan jag blev sjuk och gick på bio med Helena. Varje dag är en fredag, nästa. Utom idag då, och igår men jag känner att varje dag är en fredag och det är minsann något positivt eftersom fredagar är det bästa jag vet.


Jag har haft duschmorgon idag och det tog längre tid än jag trodde det skulle göra. Jag är färdig först nu ungefär, med alla bestyr och det är tio minuter tills jag MÅSTE gå till skolan.


Idag händer inte mycket i skolan, en liten redovisning på engelskan, frågestund på Naturen och sådär, ikväll är det ledarmöte, hej vad jag far och flänger, tre möten på en vecka är mycket även för mig. Men sen ska jag snabbt hem och plugga lite, läsa igenom boken ett par gånger, bli förhörd av mamma och så småningom somna sött i min säng. Ja det var alles för den här gången, jag måste leta upp ett par rena sockar och borsta tänderna innan jag beger mig. Ha en fin dag ni som läser, Hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards