Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 16 februari 2010 20:06

Hejsvejs bloggen, jag är fortfarande inte frisk, jag känner det i huvudet, det gör ont i tinningarna och jag hostar fortfarande en del. Men dansen var jätterolig idag, jag kom på varför jag älskar att vara dansledare, barnen är så härliga, vissa snackar mycket men ärligt talat är det ju tur det, att några gör det vill säga. Det skulle bli tråkigt om det var tyst på lektionerna.


Imorgon är det prov, jag längtar inte direkt, det vore en lögn om jag sa något annat. Men en sak har jag bestämt mig för, oavsett hur det går i Gemu, om jag så får ett betyg jag helst hade "sluppit" eller vad man nu säger så har jag så pass OK betyg att det inte gör så mycket, jag får inte glömma det. Jag är duktig, inte bäst men helt okej och jag måste börja vara glad åt det jag har istället för att sörja det jag kunde haft. Ni vet säkert vad jag menar.


Nu tänkte jag köra och köpa semla, det är okej på fettisdagen, det är faktiskt det. Sen sätter jag igång med melodidiktat och intervallövningar. Vi hoppas på det bästa iallafall tycker jag mina kära läsare. Ha det bra, vi hörs en stund imorgonbitti, Puss och Kram semelbanan!

Av Sofia Ohlsson - 16 februari 2010 07:44

Morgon bloggen, just det, Morgon, inte god morgon, inte ännu. Munnen värker fortfarande, jag har ont i huvudet och hostar så det gör ont i hela kroppen. Jag mår inte så dåligt som det kanske låter men tillräckligt dåligt för att bli på lite smådåligt humör.


Skolan börjar om en halvtimme, engelska och samhällskunskap följt av håltimme där det ska pluggas Naturkunskap. Sen har vi ensemble och så får jag väl sluta redan halv tre eftersom gemun skulle vara inställd, vi har prov imorgon, jag vill inte!


Ikväll blir det dans men ingen dans för mig på det sättet, jag är frisk nog att bossa över mina underbara dansare men jag hoppar nog streeten, det var skitdrygt att sitta två timmar och bara kolla på igår så jag får se hur jag gör helt enkelt. Lika bra att utnyttja tiden och plugga medan man kan tycker jag.


Nästa vecka är det lov, ååh vad jag längtar, jag ska inte gå upp före tio någon dag. Jag ska skriva rapport visserligen, och plugga samhällskunskap och religion men ni vet ju om att jag gillar det så, självstudier.


Nu tänkte jag nog gå ner till min vän Aftamed och se om vi ska lindra smärtan lite. Vi hörs i eftermiddag eller ikväll, Ha en bra dag kära vänner.

Ovido - Quiz & Flashcards