Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 15 februari 2010 18:11

Det är du och jag, i vått och torrt, du finns alltid där för mig, du sviker min aldrig när jag behöver dig. När det gör som allra ondast, när jag bara vill gråta, då finns du där och tar bort smärtan.


Du bildar en skyddande hinna kring mig och reducerar varaktigheten av det onda, Afta...


Nej man ska inte ropa hej före man kommit över ån och jag vet inte om den hjälper ännu, jag vill så gärna tro att jag hittat något mot mina fruktansvära blåsor. Jag har försökt iallafall och inväntar för tillfället resultat. Det gör mindre ont på de stora blåsorna, alltså mest de små såren på tungan som känns.


Om en kvart kör jag ut till Danskompaniet, böckerna ska med så får vi väl se hur mycket jag orkar plugga. Ni får en bild på min nya vän och så önskar jag er alla en fortsatt bra måndagkväll, ikväll är det spårlöst som gäller.


  

Av Sofia Ohlsson - 15 februari 2010 13:44

Nu har jag kikat ut genom fönstret många gånger, ingen sotare ännu... Jag har iallafall hunnit skriva naturkunskapen, jag började väl strax innan tolv så två timmar har det tagit. Det kunde nog gått på en men jag gillar att ta småpauser då jag tar något att dricka, gå ner en liten runda, klappar en katt och sådär. Ja och sen katterna somnade, en på en bryå, en på ett skrivbord och den tredje i en säng så har det också gått fantastiskt mycket snabbare. Tildabus är bra på att försöka gräva sig in i garerober, jama, vilja kela, speciellt när jag sitter vid datorn.


Helena skulle komma förbi en runda och jag undrar hur det ska bli med mat för min skull idag. Svårt att äta och dessutom får jag ju inte lämna huset förrän sotaren varit här, halleda.


Och om näsan bara ville sluta rinna, ingen dans ikväll, men köra ut och titta ska jag minsann göra iallafall, sitta och memorera så jag vet hur jag ska göra nästa gång, ju mindre genomgång det krävs desto snabbare går det. Ja nej, jo men om jag skulle ta mig härifrån, jag blir tokig av en dag framför datorn MEN ett stor plus är ändå att det här är bland det bästa sättet att jobba för mig, jag går på lektioner, lyssnar på vad läraren säger men när jag kommer hem söker jag informationen och skriver själv ner vad jag och läraren anser vara viktigast. Det bästa är väl att jag hoppas kunna jobba mer på detta viset när jag börjar på Universitet, studieteknik som jag hoppas ska få mig att lyckas. Ha det bra kära läsare, vi höres senare, tjolahopp!

Av Sofia Ohlsson - 15 februari 2010 10:27

God, förkyld, Måndag bloggen och alla läsare.


Jag har nyligen stigit upp från min säng, skönt att riktigt sova ut vill jag lova. Mindre skönt att hela min mun mer eller mindre är täckt med små förkylningsblåsor. Jag har borstat tänderna kanske tre gånger de senaste timmarna, det blöder om jag borstar för hårt men efteråt är det skönt eftersom munnen blir lite som bedövad.


Planen för idag är att skriva in anteckningarna till Naturkunskapen i datorn, skicka dem till mejlen och imorgon ska jag skriva ut dem i skolan så jag får väl läsa boken lite idag då antar jag.


Ja sen ska sotaren komma "någon gång i eftermiddag", hur roligt är det, någon gång mellan 12.00 och 16.30 måste jag alltså vara hemma och beredd att öppna för någon. Beredd att låsa in katterna på ett rum eftersom alla tre är rätt bra på att springa runt och det passar sig inte riktigt när man har en sotare här.


Ja så jag börjar nog med att göra mig iordning, därefter tänkte jag skriva in naturkunskapen och liksom sätta mig in i allt. Vi hörs senare iallafall, ha en bra dag!


Ovido - Quiz & Flashcards