Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 14 februari 2010 19:41

Min söndag har i stort sett ett ut som på bilden nedan. Ett par timmar tog det att skriva alla frågor, fast fem av dem hade jag redan skrivit, vilket innebar 20 att skriva, det tog sin lilla tid men nu är jag färdig. Imorgon ska jag skriva in mina svar i datorn, skriva och läsa är lika med inlärning. Mamma ska nog förhöra mig en runda också.


Jag lagade bakad potatis till middag, sen hade vi lite vaniljglass och hallonsås till efterrätt, även där var det jag som stod för förberedelserna medan alla hjälptes åt att äta.


Imorgon ska jag stanna hemma från skolan, idrottsdag som sagt och med den här förkylningen är det inget roligt. Det får bli fortsatt plugg och rehabilitering från denna hemska förkylning, jag har blåsor överallt i munnen och på tungan, det svider och jag kan knappt äta.


Nu ska jag fortsätta med pluggandet, sen ska jag kolla på How I met your mother och 2 ½ men. Ha det bra!


  

Av Sofia Ohlsson - 14 februari 2010 12:49

God morgon bloggen idag mår jag mycket bättre, förkylningen gör sig påmind med en rinnig näsa, lite hostattacker och förkylningsblåsor i mun och halsen men det är inte så farligt som det låter. Igårkväll mådde jag jättedåligt, jag hade säkert feber och orkade inte äta eller springa runt här hemma så jag bäddade ner mig framför tv:n och mös lite.


Idag vaknade jag och gick upp runt tiotiden, mamma gav mig och min bror ett varsitt paket, jag fick e disktrasa med en älg (!) på och ett fint grytunderlägg i porslin, hon tycker jag behöver sånna grejer nu, det tycker jag med. Jag hoppade in i duschen och sköljde av de sista feberminnena från kroppen. Sedan dess har jag suttit i matrummet och skrivit in instuderingsfrågor till naturkunskapen och nu har jag bara nio frågor kvar. Jag har skrivit runt sju a4sidor, det är helt sjukt men antagligen skriver jag mer än vi behöver kunna. Efter alla är inskrivna i blocket ska jag skriva in dem i datorn och börja plugga på det.


Just nu har jag alltså en liten paus från pluggandet men ska strax dra igång igen. Jag längtar till våren något helt otroligt just nu, så fort snön är borta och det visar mer än tio grader på termometern tänker jag börja använda min nya fina väska och kunna gå ut utan tjockaste jackan, så skönt, så skönt!


Vi hörs senare bloggläsare, ha en fin alla hjärtansdag! Puss

Ovido - Quiz & Flashcards