Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 10 februari 2010 20:24

Tjabba tjena Hallå bloggen! Jag är hemma från dagens äventyr och det har verkligen varit en trevlig dag, iallafall den senare halvan. På religionen pratade vi liv och död, mest död, det gjorde mig lite illa till mods idag, annars har jag fixat det men idag blev det lite mycket kan jag tycka. Därefter prov och det är ju aldrig roligt, med betoning på roligt, men mest är jag glad att det är över.


Draman gick bra, vi övade två scener där jag var med, det är alltid roligt och jag tycker att de flesta är riktigt bra. Runt fyra körde jag och de andra - killarna från balkommitén + Rasmus till Bäckaskog slott för att prova ut balmaten till vår bal. Vi hade ett litet möte och åt därefter trerätters, sex stycken halva rätter och fick välja ut en av varje, för-huvud-och efterrätt. Det blev bra val får jag nog säga, bäst är att vi får äta allt en gång till, eller de saker vi valde då. Jag tror att v i representerade skolan bra, de vi pratat med och våra egna smaklökar fick bestämma.


Nu ska jag nog ringa min far och prata lite inför morgondagen. Imorgon får jag sova till kvart i nio, bättre blir det knappast, två lektioner och ett klassråd sen åker jag in till stora K-staden. Ha det bra bloggläsare, Hejdå

Av Sofia Ohlsson - 10 februari 2010 07:40

Äntligen onsdag!


God morgon bloggen, jag har varit upp i drygt en timme och hunnit med hela duschrutinen samt klä på mig och borsta tänderna, det är imponerande hur snabbt man kan bli färdig ibland. Ute är det väldigt ljust, det var mörkt när jag gick upp men nu kan man se himlen och ett per få moln glida förbi. Jag känner inte så mycket från träningen igår, antar att jag inte tod i så mycket, var ju inte med på styrka eller uppvärmning på 18+ vilket var synd, är synd men man måste välja var de sista krafterna efter en sådan lång dag ska läggas.


Idag är det en lite halvseg dag som inleds med samhällskunskap, därefter blir det estetisk verksamhet och religion. Efter lunchen har vi Gemuprov, jag är lite nervös men mest lättad över att min dröm inte var sann. Jag drömde nämligen at vi gjorde provet och skulle skriva ut skalor på klaver som inte finns, typ u-klav och så där, sen gjorde jag fel och fick ta nya papper hela tiden och plötsligt hade jag tappat bort provpapprena och vi hade bara en halvtimme kvar av provet.


I eftermiddag är det lite drama och efter det ska vi äta god och fin mat på ett slott, det låter väl härligt? Nej nu är klockan redan 07.46, så snabbt tiden går, dags att vandra bort till skolan, men först en liten snabbrunda på de vanliga sidorna, vi hörs och ses helt enkelt. HEJDÅ

Ovido - Quiz & Flashcards