Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 9 februari 2010 15:17

Halloj bloggen, även idag fick vi sluta tidigare från Gemun om vi ville eller snarare så fick vi gå hem och jobba hemma och självklart tog jag tillfälle i akt. Nu har jag hunnit byta om, förbereda för lite mat och göra ett par quiz på musikteori.se. Det är guld värt att jag inte behöver sluta halv fyra på tisdagar och det lär inte bli det en massa gånger fram över, om det blir det så kanske jag får ha bilen då vilket jag inte har idag, det tar ungefär sju minuter att köra till Danskompaniet men runt tjugo att gå, så ni förstår nog varför jag är lite småstressad över tisdagar.


Men idag blir det alltså bra och jag ska snart äta pastasallad och slappna av framför tv:n. Jag får inte äta för tidigt bara för då är jag hungrig ikväll istället.


Det har varit en bra skoldag, trevlig och sådär, vi hade laboration på Naturkunskapen vilket innebar stick i fingret, jag blödde tyvärr inte, trots två stick så ville det inte komma något så jag fick sticka Malin istället. sen var det ensemble och som sagt gick jag hem på gemun. Imorgon har vi provet och jag känner mig nästan lite redo, peppar peppar på att det inte ska gå bra men ibland är det skönt - när man haft ett prov inplanerat ganska länge - att få det överstökat så att säga. Projektarbetet är så gott som klart också, inte mycket mer vi kan göra och det känns megabra.


Nu tänkte jag faktiskt äta lite av den där pastasalladen, energiintag TACK. Vi hörs nog ikväll, HEJDÅ. 

Av Sofia Ohlsson - 9 februari 2010 07:37

Jaha då var det tisdag igen, som sagt, tiden rinner ur händerna på en och plötsligt har ännu en dag gått, tills dagar blir till veckor, veckor blir till månader som blir till år. Jag menar, vad hände med mitt sextonåriga liv, när jag började ettan, i Sp1C, vad hände egentligen? Snart är det studenten, även om snön vägrar flytta på sig, det är exakt två dagar och fyra månader nu, det går snabbt tror jag.


Nu några morgnar har jag hört fåglar utanför, stackars små fjäderfän de undrar nog vad det är som händer, vid den här tiden brukar de ju komma tillbaka, men nu är här så kallt. Det är iallafall upplyftande att känna att våren är påväg, om än sakta så säkert. Det är i och för sig tre veckor kvar i februari men snart så.


Ny dag betyder nya tag, Engelska C och Samhällskunskap B väntar, ja ett par lektioner till men jg behöver väl inte gå igenom hela dagen, det räcker med att ni minns att jag inte gillar tisdagar, men ikväll är det dans. Som sagt, dagarna går snabbt, snart, innan vi vet ordet av är det kväll igen och imorgon är det onsdag, Provonsdag, USCH.

Ovido - Quiz & Flashcards