Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 7 februari 2010 17:26

Hej igen bloggen, en del har jag faktiskt hunnit med sen sist vi hördes. Den där listan betar jag av i sådär lagom takt, till exempel har jag läst Naturkunskap ett par gånger, två tillfällen och cirka fyra - fem gången på varje "stycke" som jag själv delat in de drygt trettio sidorna vi har till provet, eftersom jag inte har med mig pappret med instuderingfrågor så får jag plugga in allt så länge. Jag har alltså läst två av de tre styckena ett par gånger idag, nu känner jag mig duktig och kan man gott samvete dansa måndag och tisdag utan att plugga nämnvärt. Jag har också läst och pluggat de fyrtiofem glosor vi har till tisdag på engelskan, eller ja trettio av dem, ska ta de resterande femton senare.


Ja sen har jag läst i min bok till svenskan så det räcker för den här gången, imorgon har vi lite muntliga övningar då vi ska berätta om boken vi läser och hur vi kopplar den till realismen och så vidare, det är rätt intressant, kanske för att boken är bra. Vad har jag mer hunnit med .. jo jag har lagat tomatsoppa till mig och mamma, skakat mattor, tittat på tv och koreograferat rätt så bra med åttor. Det blev nog iallafall nio åttor på 13+ - dansen och fyra åttor till 9-11. Det är ju inte lika bråttom med den sistnämnda gruppen, dels för att de är så pass mycket yngre att man går sakta fram med dem, sen var det tre som var sjuka/borta förra lektionen så vi måste ändå börja repetera det vi redan lärt oss, men det kommer gå bra, de är duktiga, alla dansarna.


Mamma ska gå på bio med en väninna ikväll så jag får ett par timmar själv då jag ska plugga det sista, jag behöver det och man kan säga att mina söndagar blir rejäla pluggdagar men jag tar igen det jag inte hinner måndag-och tisdagkvällar på grund av dansen helt enkelt. Ni har fortfarande inte fått se det jag fick i present och lite är uppätet men långt ifrån allt, jag räknade ut att jag har godis för sju helger i rad om jag äter något varje helg, det är ju inte helt fel om man säger så, åtta helger med denna inräknad. Roligast är Coccos present, 2 Kg Filidutter, jag har gett mig fasen på att de ska räcka minst till studenten och än så länge har jag bara smakat en.


Nej oj vilket långt inlägg det här blev, nu ska jag iallafall gå ner till mamsen igen, vi hörs väl imorgon, då är det en ny vecka, tiden går fort, ojoj!

Av Sofia Ohlsson - 7 februari 2010 09:54

Usch jag brukar uttrycka min avsky över söndagar, innan skrev jag alltid om hur hemska de var men jag har nog ändrat mig lite. Idag är ju dagen då jag hinner med allt jag inte annars gör. Igårkväll skrev jag till och med en lista till mig själv över allting jag skulle hinna med och det blev ändå en lång lista. Jag skulle mejla till ett fotoföretag, alltså elevrådsgrejer, CHECK. Nu har jag mest surfat runt lite men snart ska jag gå ner och läsa igenom naturkunskapen en gång till. Plugga glosor står också på listan, likaså koreografera. Ett par saker till som jag tar senare ikväll så nu vet jag iallafall var jag ska börja. Vi hörs senare så ska vi se hur allt blev, om jag följde min lista, spännande, Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards