Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 2 februari 2010 21:05

Äntligen var den här dagen över, jag är helt slut i kroppen, slut i sinnet. Men jag har ätit fil, flingor och lite vindruvor så jag är lite mer back on track om man säger så. Vädret är vidrigt, ja fruktansvärt iallafall. Det var nästan ingen som kom till dansen av de äldre då det blev änn värre fram mot kvällen.


Jag ska snart lägga mig i sängen, äta lite mer vindruvor och kanske läsa lite naturkunskap. Imorgon är det tidig uppstigning och jag känner på mig att mina muskler inte kommer vilja som jag, men onsdagar är rätt härliga, vi hörs, GODNATT

Av Sofia Ohlsson - 2 februari 2010 15:24

Dagen blev rätt bra tillslut må jag säga, engelskan var rätt rolig på sätt och vis, intressant och lärorikt ändå. Dessutom slutade vi redan klockan två eftersom vi har vår gemulektion imorgon också och Gördis brukar göra samma sak för oss båda dagarna i rad så vi ställde in. Det betyder att jag hunnit bestämma andra-låt till mina dansare, ladda hem den, koppla av här hemma, packa dansväskan, klippa ut dödsannonser till religionen (det låter så respektlöst och för att säga som Malin var det precis vad jag kände mig, respektlös alltså, när jag klippte i tindningen.) Jag har ätit fiskgratäng, tittat lite på tv och trixat med Mp3:n, ny spellista för våren så plötsligt hann jag med jättemycket, jag ska nog packa med mig naturkunskapsböckerna till dansen så jag kan läsa lite när 18+ har uppvärmning. Dansen börjar först om en och en halv timme men jag tänkte gå ut till Danskompaniet redan om en halvtimme ungefär så jag kan förbereda med låtlista och annat innan barnen kommer.


Nu ska jag fortsätta kika på Ghost Whisperer innan jag drar mig ut mot falkvik med väskan på axeln. Vi hörs kanske ikväll tror jag, ha det så bra alla!

Av Sofia Ohlsson - 2 februari 2010 07:43

Usch, jag hatar tisdagar, iallafall skoldagen, det har jag gjort klart många gånger här på bloggen men det gör inte dagen mycket bättre för det. Idag är det tisdag och jag har lite ångest inför olika saker, jag vill inte ha engelska nu på morgonen, jag kan inte mycket om mina författare och jag kan definitivt inte prata om dem i 7 minuter var. Jag vill inte ha ensemble för jag vet inte alls vad jag ska spela, hur jag ska spela eller när, vi väljer aldrig låtar där piano får framstå på något vis så vi får alltid hitta på små extrasaker och det känns så himla tråkigt när jag trots allt hade förslag på låt där jag vet hur jag kunnat spela.


Samhällskunskap, Natur och Gemu är väl ändå okej men när jag slutar 15.30 idag så är det bråttom så det svider om det, hem, in med fiskgratäng i mikron, byta om, äta fiskgratäng, gå till danskompaniet och vara där senast kvart i fem vilket innebär att jag bör gå strax innan halv fem, dansa med mina barn i två timmar, vila lite och försöka vara med på Sofias och Kristinas koreografi, kanske lite styrka, jag får se. Sen ska jag hem halv nio, in i sängen och inte somna FÖR sent eftersom det är uppstigning 06.30 imorgon. Jag har sagt det förut; När jag skiver upp vad jag ska göra känns det lite som att jag inte har något liv, men å andra sidan är det ju precis vad jag har, hellre detta än att sitta hemma och dega.


Nog för dne här gången, vi hörs ikväll, HEJDÅ!

Ovido - Quiz & Flashcards