Alla inlägg under januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 21 januari 2010 12:50

Nu är jag hemma från skolan. Megaskönt att sluta redan vid tjugo i tolv, sen var det visserligen lunch och jag och Malin traskade ner på stan, pratade lite och sådär, så jag är inte hemma förrän nu. Sista skoldagen för veckan, kunde inte vart skönare, det är en välbehövd ledig dag jag har imorgon, en fin dag.


Om två och en halv timme ska jag gå ner till Alexandra för att färsha upp håret. Det har behövts lite för länge och jag har insett att självförtroende och med det, välmående, inte sitter i kläderna, inte i håret, inte i ansiktet nej det ska vara lagom bra allting, då mår jag som bäst, och eftersom jag gillar mina kläder, är nöjd med det mesta utom håret just nu kommer jag nog känna mig i balans nu, iallafall lite mer än tdigare.


I kväll ska jag umgås lite med Helena, hjälpa henne att plugga och säkert planera lite festligheter, det börjar närma sig, två veckor kvar, ååh vad det ska bli roligt! Nu kanske jag skulle vila lite, var så himla trött innan imorse så en nap skulle sitta fint. Vi hörs ikväll, Hade bra, Hej!

Av Sofia Ohlsson - 21 januari 2010 07:25

YOU'RE ONE IN I MILLION, YOU'RE ONCE IN A LIFETIME ... Nanananananna

Är det någon mer än jag som minns Bosson? Vad ville ha liksom? Bara kom, gjorde ett par låtar och försvann.


Idag är det tårsta, äntligen tårsta. Jag har mina C-lektioner, Svenska C och Engelska C innan det är dags för att försöka kompromissa med min pianolärare om inställd lektion, får se om han är snäll. Därefter skulle jag tydligen tömma kattlådorna utan att hälla i ny sand här hemma, bara tömma dem på obehagligheter. Men det kommer ändå att lukta jättemycket. Sen skulle jag köpa mat till mamma på Kristinas, jag undrar då bestämt vad jag själv ska äta för jag har inte råd att lägga ut till oss båda! Jag skulle kunna äta efter hon kommit hem men jag åt ju en focaccia igår så något på ett café vet jag inte om jag är sugen på. MEN kanske lite Lasses mat? Det var ändå ett par veckor/månader sedan sist, ska jag våga proppa i mig skit? Vi får se, kanske är jag sugen, kanske inte, jag blir ju bara fetare och fetare ändå så då kan man väl göra det ordentligt. Ja sen ska jag klippa mig och färga håret, becoming  blondine, a real one. HiHi


Japp, skolan är det alltså snart, det återstår en tandborstning och ett par strumpor innan jag kan traska bort, ja sen skulle jag mejla mitt CV till mig själv för jag har för mig att de var det vi skulle jobba med på svenskan, kanske inte idag men nån gång. Ha det så fint kära läsare, see ya later alligater!


Okidoki, vi hörs nog senare en stund

Av Sofia Ohlsson - 20 januari 2010 15:58

Hej Bloggen, jag är hemma nu. Dagen har varit bra, jag har varit trött som tusan men lite roliga uppgifter och arbete inför vår dramauppsättning kan göra vem som helst glad. Jag ska snart ner till stan och möta mor min vid tåget, det snöar något fruktansvärt ute men det är liksom charmen med januari, och vi vet ju alla att jag gillar januari, bland annat den 22:a. Ikväll har jag inte mycket planerat, tanken är väl att jag ska komma någonstans i "L'es Miserables" så jag slipper läsa på fredag när vi som är lediga från svenskan SKA läsa.


Varje dag, flera gånger, då jag sitter på mitt rum vid min dator så kommer min kisse Tilda, även kallad Tissetatt, hon hoppar upp bredvid mig på tv-bänken och via den upp på mitt miniskrivbord. Därefter börjar hon tvätta mina händer och armar, börjar spinna, lägger sig ner och ler med ögonen (när de kisar). Detta är min bästa kattkompis, hon brukar hoppa upp i sängen också och på nätterna sover hon hos mig om jag har min dörr öppen. Hur ska jag kunna lämna den här underbara misen? Hur ska jag kunna flytta hemifrån, från någon som alltid visar sådan kärlek? Ja det kommer bli tufft, nedan är lite bilder på hur det kan se ut!


Nu ska jag kika i kylskåpet, ska kolla lite ingredienser och packa ner lite grejer i min väska, vi hörs säkert senare så får vi se vad det blir av denna onsdag egenligen. Ha det så bra fina läsare!


(Vrid på huvudet för det gick inte att få de två första bilderna vända)


      

Av Sofia Ohlsson - 20 januari 2010 07:24

Äntligen onsdag, äntligen kan man ta det liiite lugnare och "bara" gå på lektioner. Jag börjar om femtio minuter och det är samhälle b som gäller. Onsdagar är kanske inte best rent lektionsmässigt även om vi avslutar med drama som är kul. Men jag är ändå så glad att inte behöva tänka på fler prov.


Men trött var jag, när jag gick upp för att duscha 06.30 Det är ingen okristlig tid direkt men det kan tyckas orimligt att onsdagen som är mitt i veckan, också ska vara den absolut tidigaste dagen att stiga upp. Imorgon får jag sova en halvtimme längre men tro mig, det gör rätt mycket. På fredag får jag sova hur länge jag vill.


Igår var Cocco och Jonas här, vi tittade på P3-guldgalan och åt gott, på en tisdag! Ibland får man unna sig, idag ska jag inte äta onyttigt, ska försöka låta bli. Jag ska gå och lägga mig i tid också, för en gångs skull, här ska vara nerbäddat före tio och jag ska sova innan elva. Japp, den här gången är det ett löfte. Snart bara fyra veckor till sportlovet, Mmhm, ha en bra dag, see ya later, BYE!

Av Sofia Ohlsson - 19 januari 2010 20:27

Här sitter jag en tisdagkväll, lite besviken och trött. Har ingen aning om vad som händer på födelsedagen eftersom min bror vill åka hem hit redan nu istället, vi ska troligtvis till Lund iallafall även om vitsen med resan var att han var där nere. Jag vet inte hur folk tänker och jag vill inte bo i Sölvesborg, förstår inte längtan efter den här staden, men det är ju inte mitt att döma.


Snart kommer Cocco och Jonas, de ska hit för att se på P3 - guldgalan, det blir alltså sen läggning för mig inatt igen. Imorgon är en tidig dag men inget särskilt jag måste fokusera på s lite trötthet kan jag stå ut med.


Jag ska nog se på lite family guy och ladda upp för tisdagsmys och se vart kvällen för mig, ha det så bra så hörs vi senare, om ett år och två dagar fyller jag 20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) Hejsvejs kofejs!

Av Sofia Ohlsson - 19 januari 2010 07:26

Usch idag var det kämpigt att ta sig ur sängen, mina känslor över tisdagar har jag inte varit snål med så det är väl ingen idé att dra igenom allt igen. Ännu värre blir det av vetskapen att man ska skriva ett oförberett prov på första timmen. Men de är som det är och jag ska inte klaga allt för mycket. Det är bara tre skoldagar kvar för den här veckan, onsdagar är ju härliga så jag har ju det att se fram emot för exempel.


Idag är det alltså engelska, samhällskunskap och naturkunskap de första timmarna. Fast på naturen skulle vi labba så det blir inte som att bara sitta helt stilla och skriva av antackningar, då kanske hjärnan vaknar igen. Vi får sluta tidigare också, i eftermiddag har jag inget särskilt planerat, för tidigt att börja plugga på något prov eftersom vi inte har något i närheten direkt så jag får väl utnyttja läget och titta lite på tv, slappa och må bra.


Så vad dagen mer har att erbjuda får vi helt enkelt vänta och se. Jag längtar även till nästa helg ska jag berätta för då händer det roligheter, mer kan jag inte skriva, något får ju vara hemligt, men ni får säkert veta i efterhand. Ha det så bra Chaariioos!

Av Sofia Ohlsson - 18 januari 2010 17:17

Hallåhallå, fin måndag idag, snön bara vräker ner, det kan kännas lite jobbigt såhär efter nyår för många vill se framåt, tänka på det nya året och ha april direkt. Men jag ska vara ärlig när jag säger att jag gillar det lite, januari är en trevlig månad.


Provet gick nog okej, tyvärr så var det så stort så vår lärare ville att vi skulle göra ena delen nästa vecka vilket känns lite småtråkigt mest av den anledningen att jag ville ha det borta, men det var iallafall den lite roligare delen kvar så det är ändå okej. Jag har precis skrivit klart ett referat från muntliga redovisningar om två diktare idag. Jag har handlat lite till mat ikväll och så längtar jag till ikväll när det är spårlöst eftersom en tjej härifrån Sölvesborg ska vara med, jag vet vem hon är och även om jag älskar programmet i vanliga fall så känns det ju lite extra spännande när man sett personen på riktigt.


Snart ska jag börja på maten, det är tomatsoppa och toast med svampstuvning det bjuds på, spännande va? Nej nu måste jag börja med löken, det tar lite lång tid eftersom jag är så känslig mot det, aah. Ja men vi hörs senare, Kram på er alla och tack för de fina kommentarerna!

Av Sofia Ohlsson - 18 januari 2010 08:46

God morgon bloggen och alla läsare. Idag är det måndag, ny vecka och mycket står på schemat. Jag gick upp klockan åtta när mobilen ringde, men eftersom min mobil går ungefär nio minuter före så gick jag väl upp 07.51 In i duschen, ut ur duschen, fön, smink, plattång = färdig. Och det gick väldigt snabbt idag. Jag har visserligen inte klätt på mig alla kläder ännu men jag räknar ändå med att vara tidig i skolan idag. Ni vet det där psykologiprovet 10.00, let's get it over with.


Annars får jag nog säga att det inte är så värst mycket planerat vad gäller skolan, jo vi ska lyssna på hur man skriver projektrapporten och sådär, sen hemma ska jag läsa lite naturkunskap och ikväll är det spårlöst på tv, jaa det är ungefär så min dag kommer se ut.


Jag ska klä på mig lite kläder och traska bort till Furulund, sista minuten-plugg är inget för mig egentligen men det kan vara skönt att ladda upp lite. Vi hörs en stund i eftermiddag, ha det så bra!

Ovido - Quiz & Flashcards