Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 31 januari 2010 15:23

Det blev en tripp till Bromölla möbelaffär, jag och mamma åkte dit för att spana in möbler, heminredning och lite annat mys, en väldigt passande och trevlig söndagsutflykt må jag säga. Därefter körde vi till Ica Maxi där vi handlade lite, jag köpte lite plockemogg bland annat. Vi åt en varsin korv på Lasses och körde därefter hem. Nu har jag påbörjat lite koreografering igen, så skönt att ha närmare hälften färdigt av båda danserna innan det har börjat, hoppas jag kommer ihåg allting också, men det här blir nog bra. Jag ska fortsätta med koreograferandet och jag ska skriva in mina elever på närvarolistorna så allting är fixat inför tisdagens första lektion, det ska bli riktigt roligt nu och jag längtar ganska mycket efter att få komma igång om man säger så. Ikväll ska vi äta god kycklinggryta med mango, prujolök och skivad bakpotatis. Sen är det 2 ½ men på tv, härligt härligt! Vi hörs när vi hörs nu ska jag återgå till koreograferandet. HEJDÅ

Av Sofia Ohlsson - 31 januari 2010 10:59

Godmorgon Söndag, sista dagen på veckan, snöig söndag dessutom. Ute vräker det bara ner, och jag har inget särskilt för mig, inget planerat och inget som kan göras heller direkt. Jag vaknade för ungefär tjugo minuter sedan, hade behövt plugga litegrann idag så det får jag nog se till att hinna med, läsa lite ur Les misèrable och stanna inomhus.


Gårdagen var fantstisk och fantastiskt rolig, Cornelia hade fått anvisningarna att vara fin, hungrig och möta mig och Helena vid pizzaboden. Där rövade vi bort henne och med ögonbindel fick hon snurra runt några varv och kliva in i Helenas bil, vi åkte till Kristianstad där hon fick gå lite till med ögonbindeln tills vi tillslut hamnade på Bar-B-Ko med ett bokat bord halv sju. Vi åt god mat, pratade, skrattade och hade en jättetrevlig kväll, några timmar senare körde vi hem igen, hem till Helena där det åts tårta och snackades en hel del. Tillslut körde Helena hem mig och Cornelia och jag somnade sött runt ett-tiden.


Nu ska jag gå ner och rita lite tonarter hade jag tänkt mig, vi hörs senare idag, ha en bra söndag people!

Skapa flashcards