Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 30 januari 2010 15:11

God dagens bloggen, det är svinkallt ute och enligt min dator är temperaturen nere på -8 HUA. Jag har bara slappat här hemma, följde i och för sig med mamma ner på stan innan men annars har jag mest befunnit mig här i vårt hus. Jag har läst lite till ur Les Misèrable, bra bok det där, sen har jag städat undan lite, planerat lite, powernapat tio minuter och tittat på tv.


Jag tänkte gå och ta ut pengar, försöka bli av med huvudvärken som satt sig innanför pannbenet, den är inte så farlig men lite irriterande, jag vill ju vara på topp!


Jag har insett att jag behöver glasögon, badly, ja läsglasögon iallafall. På ett visst avstånd ser jag inte ansikten på människor eller text - om jag bara använder mgi av högra ögat. Tillsammans med det vänstra kan jag se på rätt långt avstånd men om jag håller för och försöker fokusera med höger öga går det bara inte. Onödig utgift såhär när jag tar studenten bara, och ännu en sak som jag ska försöka få mina föräldrar att dela på, nej jag väntar tills jag har en egen eknomi helt och hållet tror jag. Nu ska jag faktiskt gå ner tll bankomaten men jag tycker vi försöker höras ikväll så kan jag avslöja lite mer om kvällen. Ha en bra lördag mina fina läsare, Hejdå!

Av Sofia Ohlsson - 30 januari 2010 09:32

God morgon bloggen och läsare, en sån dag. Jag gick nyss upp och tittade ut, hoppas på uppehåll och att SMHI håller vad de lovat. Idag Ska vi ut på äventyr, jag, Helena - som fyller 19 år idag, STORT Grattis, och Cornelia som ska firas för körkortet, alltså alla ska firas idag utom jag!


Därför hoppas jag innerligt på uppehåll så alla planer kan gå i verket, nu är nog Cornelia nyfiken om hon läser detta innan ikväll!


Annars har dagen inte mycket att bjuda på, jag ska äta resterna av gårdagens eko-pizza till lunch och så ska jag packa ner lite grejer till - återigen - ikväll. Kanske ska jag skriva ner lite koreografi som finns i huvudet just nu, det är så skönt att ligga före på det håller så jag slipper kämpa varenda söndag och kan fokusera på skolan också. Nej nu pyser jag härifrån för en stund, lite uppdatering kommer säkerligen innan vi sticker ut på äventyyyr, Ha det så bra, för det ska jag. HEJDÅ

Ovido - Quiz & Flashcards