Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 29 januari 2010 14:31

Vilken härlig dag, jag vandrade bort till skolan för en svensklektion där vi pratade lite om realismen och skrev ner lite grejer. Därefter gick jag ner på stan och köpte mig en god räksallad, ytterligare en idag men den här gången från Kopparsträdet, den är lite annorlunda och väldigt fräsch, Mumsie. Snart ska jag kolla på Gost Whisperer och krypa ner i sängen igen, inte för att sova alltså men det är skönt att ligga där och kolla på tv. Vid fem skulle jag nog möta mamma nere vid tåget så vi kunde beställa mat och då ska jag passa på att handla lite saker. Om en vecka är det pardeyhardy då jag och Helena firar oss med en hel del vänner, mycket roligt som händer trots att det är lite tråkiga tider. Hörs senare tror jag, Sängen here i come!

Av Sofia Ohlsson - 29 januari 2010 11:06

Frånsett förra fredagen - då jag fyllde år, är det här den skönaste dagen på väldigt länge. Jag gick upp halv elva, åt frukost(!!!), gjorde mig iordning, klädde på mig och hamnade här. Skolan börjar om fyra minuter OCH en timme vilket ger mig tid för en hel del grejer innan det är dags att pallra sig bort. En lektion som varar i 65 minuter sen ska jag gå ner på stan och köpa lunch, hem för att äta, rensa tidingskorgen, köpa present till Helena och ikväll ska jag och mamma äta från Edgars i think och titta på Let's dance.


Innan skolan börjar ska jag hinna med att rita en kvintcirkel, sätta mig in i musikteorin än en gång så jag börjar tänka i de banorna, lite mer än en vecka kvar till provet, lite mer än en och en halv. Tre veckor till vi har lyssnarprov OCH naturkunskapsprov.


Nej nu får jag dra mig bort härifrån, MOT OÄNDLIGHETEN OCH VIDARE! (Toy story 4 life) 

Ovido - Quiz & Flashcards