Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 27 januari 2010 19:20

Inget Cocco

Inget Helena

Inget mys

Inget prata ut


Det är snöstorm ute som ni alla säkert vet vid det här laget och det satte stopp för mina planer för kvällen. Mamma kom hem runt sex med paj, sallad och dressing från Kristinas. Vi har ätit och prata lite och nu ska hon snart massera mina händer, handmassade, det går upp lite på armen också och är otroligt skönt.


Tidig läggning, mycket tv-tittande, får bli sånt vid den här tiden på året. Kanske ska jag prova mig på att rita två till kvintcirklar innan läggdags, eller öva på mollparallelltonarter, kanske skulle jag plugga på kvarter och kvinter, eller sekunder rentav. Ja något lär det bli, nu ska jag lägga av mig klockan för idag, handmassage väntar.


GODNATT VÄNNER

Av Sofia Ohlsson - 27 januari 2010 16:34

Jag är hemma från skolan, och glad för det för USCHAMEJ vilket väder det är ute. Jag brukar inte klaga på snön men efter min födelsedag kan jag tycka att det ska snöa lite mindre tills det så sakta blir vår. Det har iallafall varit en bra skoldag, trevligt, en del grejer att tänka på, jag tar inte ut något i förskott men det känns ändå bra, allting alltså, skolan och mina vänner.


Ikväll kör jag hem till Cornelia med Helena för att umgås litegrann helt enkelt. Vi ska nog prata om allt och inget, planera lite inför helgen och njuta i varandras sällskap. Snart har ännu en dag gått, ännu en vecka. Hoppas februari går snabbt, lov om tre och en halv vecka, lite mindre till och med. Ja sen ska jag plugga inför gemuprovet, läsa lite svenska också.


Dagens TOPP TRE

 

Skapande dramatik - rolig kurs med många skratt och dessutom häftigt att vara en av manusförfattarna till det mest välskrivna manuset på länge.

 

Samhällskunskapen, lustigt nog, av någon anledning tyckte jag att det var riktigt roligt att gå till skolan i morse, om det är ämnet, läraren eller gruppen som gör det roligt är svårt att säg.

 

Elevrådsmöte - inte mötet men det roliga att se fram emot om t.ex två veckor då vi ska äta balmat och bestämma allt kring balen.

 

Nu ska jag gå ner och plugga lite till. Lära in kvintcirkeln var tanken, hoppas ni får en fortsatt fin dag, vi hörs senare tror jag! Ha det bra :)

Av Sofia Ohlsson - 27 januari 2010 07:31

Ny dag, nya tag, Jag behöver det, tänka lite positivt och inse hur bra allting faktiskt är. Tänk vad en fin kommentar kan göra en glad bara sådär, kan göra hela dagen - ett par fina ord. "Såg att du färgat håret, fint". Människor är snälla, oftast, och de som inte är det spelar ingen roll när man är omgiven av fina vänner.


Idag är det samhällskunskap med Gunnar, vi får jobba hårt med uppgifterna vi fick och sen är det EsVe där de andra gör prov och jag tänkte förbereda min ensembleledningsuppgift. Religionen hinner jag bara vara med på lite halvt innan det är dags för elevrådsmöte, första för terminen, välbehövligt. Jag missar kanske lite av lunchen men vid ett börjar extra-gemun så den får jag gå på. Skapande dramatik avslutar skoldagen och hemma ska jag fortsätta plugga.


Det påminner mig om att ni aldrig fick någon uppdatering om gårdagen. Jag gjorde två till åttor på min 13+-dans och pluggade lite smått, började sätta mig in i en del grejer. Sen somnade jag tidigt, halv tio - tio någon gång, för att vakna igen två timmar senare och sen somna ordentligt. Trots tidig läggning var jag ganska trött när jag gick upp. Nu är jag mest intresserad av att dagen ska börja, så jag kan gå till skolan snart, men först - tandborstning och lite försvarets hudsalva på torra läppar, vi hörs i eftermiddag!

Ovido - Quiz & Flashcards