Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 26 januari 2010 15:54

Usch och FY det här var inte riktigt min dag, jag är lite arg på mig själv, mest för att jag låter andra ta min energi som jag så väl hade behövt idag (någon har läst röda boken .. eller har jag det? ja, nej, Nej det har jag faktiskt inte, kanske. Nej)


Jag är arg av många anledningar men en skoldag som börjar kass kan inte annat än sluta bra och det gjorde den iallafall. Jag kanske skulle börja med nåt här på bloggen, ett tema kanske, eller en dagens ... eller ännu bättre, en What's up with ... och sen något jag inte har förstått, Sofias Grindwheel, eller vad var det nu det hette Peter's Grind .. nånting - i Family guy, ni vet nog inte, jag ska fråga Sebbe i min klass, han vet garanterat.


NU vet jag, jag ska börja med dagens topp-tre.

Här kommer den


DAGENS TOPP - TRE.

En förstående Malin

Fleecekragen jag fick av Helena igår

Min fina vita födelsedagsklocka som alltid visar tiden när jag undrar.


Jag hoppas mamma går med på pastasallad, det är jag sugen på, en riktigt fin avokado hade inte suttit fel. Ikväll ska jag plugga, sätta igång så det ryker och sen är det bra tv också, värre dagar har ju skådats så att säga. Jag kanske skulle koreografera lite också, det hade inte varit dumt att få lite åttor ur vägen, iallafall till min 13+ grupp. Vi gör såhär; Jag hör av mig och berättar hur det blev med pluggandet och koreograferandet, så ha inga höga förväntningar...


To be continued...

Av Sofia Ohlsson - 26 januari 2010 07:43

Godmorgon godmorgon, tisdagmorgon och jag är trött, lite smått irriterad och inte alls sugen på att gå till Furulundskolan. Idag är en lång dag och eftersom vi inte lär ha någon inställd ensemble som vi haft de två tidigare veckorna så går jag till halv fyra med gemu som sista lektion. För övrigt har vi engelska c, samhälle b och naturkunskap b vilket är ungefär lika roligt som det låter.


Dagarna bara flyter förbi, det känns inte som man gör något meningsfullt, allt är en enda dimma och vi går till skolan, på lektioner, går och äter, går hem, äter, sover och så upp igen. Jag behöver lite roligare rutiner, eller nej, roligare väder. En tisdag är aldrig rolig i skolan, men det är värre med en snöig tisdag. Så fort det har blivit .. April kan komma snart, ja då blir det annat att tänka på, varmare, mysigare, mycket prov som är över, det låter bra.


Nej nu får jag ta tag i vardagen och släppa alla drömmar, engelska väntar!

Skapa flashcards