Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 25 januari 2010 17:45

Hej hopp bloggtopp. Nu är det kväll återigen och jag har haft en bra skoldag, psykologiprovet gick bra, faktiskt! Sen var det samhällskunskap med Gunnar, alltid en höjdare, eller tja det mesta av tiden gick åt att skälla på fotbollseleverna, inte jag alltså, läraren, sen fick vi lite dötid då de skulle göra läxan som skulle vart färdig sen var lektionen slut, ganska slappt. Därefter hade vi hål tills projektarbetet och nu är jag nog helt färdig med alla inspelningar. Det är ett solo på My immortal där jag måste hitta ett snyggare ljud men det ska vi nog hjälpas åt, iallafall jag och Elin som också har lite "huvudroll" i den låten och Malin och Kajsa ifall de vill, något ljud som är coolt men ändå passar in.


Jag lekte en stund med Helena, vi gick och handlade tillsammans, som två små damer med en varsin korg, lite roligt ändå. Sen gick vi hem till mig och jag förberedde mat till mig och mamma - bakad potatis med lite spännande tillbehör.


Helena skulle komma hit snart igen, eller ja om en timme sådär och mamma skvallrade om Guldbaggegala med Johan Glans så det får nog bli lite sånt, och planer inför vår djurfest. Sen är det spårlöst 21.00 MÅSTE SE.


Nej nu måste jag ner och känna på potatisarna och se om de är ätbara ännu, ni får ha en bra kväll, nu vet ni vad jag ska göra resten av tiden, vad ska ni hitta på? KRAM

Av Sofia Ohlsson - 25 januari 2010 09:02

Så var det måndag återigen. Det är väl trevligt att livet sätter fart efter helgen för jag kan tycka att det blir lite segt ibland när man är ledig för länge, nu har det här varit en trevlig helg med mycket mys, gott att äta, paket och sånt där men ni förstår. Min första dag i skolan som nittonåring iallafall, det är väl alltid något.


I skolan har vi psykologi, - prov del två, samhällskunskap, lunch - hål eftersom jag redovisade för en vecka sedan, projektarbete och sen hemgång. Svenska är ett fint språk, man kan skapa egna ord genom att skriva ihop två olika redan existerande! Helena skulle komma hit efter hon haft ett slags utvecklingssamtal, trevligt trevligt, vi ska handla mat och umgås lite var det nog sagt, hinna med nytta och nöje samtidigt liksom.


Veckan framför mig känns väl rätt okej ändå. Inget särskilt jobbigt i skolan och mycket trevligt att se fram emot i helgen. Nej nu får jag avsluta för den här gången men vi hörs nog ikväll också, hoppas ni har det bra, var ni än befinner er!

Skapa flashcards