Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 24 januari 2010 20:24

Nu är jag hemma från Åhus, på mitt trygga rum i Sölvesborg, äntligen här igen, redo för ännu en vecka. Det var trevligt på släktkalas, vi åt smörgåstårta med räkor, rostbiff, lax, ja en massa gott. Sen tårtorna som jag och pappa bakat.


Jag fick pengar, två små söta skålar och en tvålpump. Pengarna ska sparas till en riktig fin kalitéväska som jag tänkte köpa på Lundbergs inne i Kristianstad någon gång när jag har råd.


Det finns inte mycket mer att säga om dagen, tyvärr kom varken min farmor eller faster, den ena bortrest och den andra sjuk, men så är det ibland. Imorgon är det andra delen av psykologiprovet som ska göras, därefter skola till halv fyra sen får vi se vad dagen och kvällen har att erbjuda, jag ska nog träffa Helena iallafall. Nej nu ska jag snart tvätta av ansiktet, sen är det bra på TV innan jag ska sova! Vi hörs imorgon, charios.

Av Sofia Ohlsson - 24 januari 2010 14:18

Hejsvejs, jag befinner mig för tillfället hemma hos min far och bloggar härifrån, längesean jag gjorde det sist, närmare bestämt juli 2009. Jag tog tåget tio  elva in mot kristianstad där jag mötte upp min pappa vid Domus, vi handlade lite, hämtade en smörgåstårta och se körde jag hem oss till Åhus. Vi har nu bakat två tårtor med ananas, banan, vaniljkrän, grädde, kiwi och jordgubbar. Gästerna kommer vid tretiden och då ska vi äta en massa gott och öppnat paket.


Jag kommer nog hem lite sent ikväll men vi hinner säkert höras ändå! ha det gott.

Skapa flashcards