Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 22 januari 2010 17:04

Här sitter jag och bloggar på självaste bemärkelsedagen men faktum var att jag fick lite tid över. Än så länge har det varit en fantastiskt trevlig dag och jag är uppe i närmare 60 Grattishälsningar på facebook och mobilen sammanlagt, så härligt att känna sig speciell en dag om året iallafall!


Väl framme i Lund gick jag som planerat till Subway, det var mycket folk i staden för övrigt och jag älskade folkvimlet, inte för mycket utan sådär lagom, så det känns att man är del av något större än sölvesborg där alla affär stänger klockan 18.00 och gatorna är helt folktomma tio minuter senare. Jag köpte en varsin STOR macka till mig och brorsan, vi tog meny så vi fick dricka och kaka också. Därefter gick jag hem utifrån vägbeskrivning via telefon och minnet, det var en sån befrielsekänsla, en sån otrolig känsla av självständighet att få en beskrivning och gå på gator där man aldrig tidigare gått och hitta. Jag har blivit mer självständig för varje år som gått - som när jag för tre år sedan gick utifrån en karta från tågsationen i Hässleholm ut till en nagelsalong trots att jag aldrig varit i Hässleholm ensam förut. Är man någonsin redo att flytta och starta eget liv i en annan stad så är jag det nog redan. När jag kommit fram till Jacob så åt vi macka och kollade på Signs på hans blue-ray -spelare. Jag kan säga att jag inte märkte någon värst skillnad... Tills vi satte igång kanalerna och jag såg hur det egentligen ser ut utan HD, jäklar vilken skillnad!


Vi har kollat på tv, snackat, fikat lite och helt enkelt njutit av vår födelsedag på bästa sätt. Om en dryg halvtimme ska mamma komma och då bär det av in till city för att äta på någon restaurang, sen ska vi öppna presenter och så senare ikväll åker vi nog hem igen. Ja det var allt för den här gången, ha en bra kväll, vi hörs!

Av Sofia Ohlsson - 22 januari 2010 09:53

Då var dagen D här, jag fyller 19 år, ett år kvar som tonåring, brorsan fyller 21 och ikväll ska vi äta gott i Lund.


Jag vaknade upp runt nio, platinablond i huvudet, väldigt ovant att se i spegeln men jag trivs med det! Smink, plattat hår, försöka torka tröjan jag tvättade sent igårkväll och packa ner lite olika saker som ska med till Lund. Snart ska jag öppna två kuvert som kom igår, därefter ska jag stryka min tröja och klä mig lite födelsedagsfint. Klockan 10.52 tar jag tåget till Lund, vi hoppas allt går som det ska. När jag är framme går jag inom subway, köper lite lunch till mig och Jacob för att därefter leta mig hem till honom vilket jag aldrig gjort från stationen förut. Det ska nog gå bra och vi har bestämt en tid då han ska ringa och se hur det går för mig. Vi ska äta lunch, prata lite, ha det allmänt trevligt helt enkelt, tills mamma kommer.


Jag skriver nog ikväll om hur dagen blev, ni får ha det bra! Hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards