Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Söndag

Av Sofia Ohlsson - 17 januari 2010 18:22

Det har hänt lite här på bloggen idag, jag har mixat lite med färger och utseendet i allmänhet eftersom jag kände att jag behövde en förändring. Det är nytt år, nya förutsättningar och mycket roligt att se fram emot. Jag tänker mycket på sommaren och nästa höst eftersom jag troligtvis inte kommer bo kvar här hemma, eller bo kvar kanske jag gör men jag kommer studera i en annan stad, få lite miljöombyte och så småningom slippa allt här i Sölvesborg. Men det är inte ännu så därför tänkte jag lista upp alla roliga saker som kommer hända från nästa vecka fram till juni. Jag gör det för att ska visa, framförallt mig själv, hur mycket roligt jag faktiskt har att se fram emot och försöka att fokusera på det istället för allt jobbigt som också ingår i livet och i vardagen.


Här är vad jag och många av mina vänner har att se fram emot:


22/1 min 19-årsdag och min storebrors 21-årsdag

30/1 Överraskningsmys med Cornelia och Helena

1/2 Dansen börjar

5/2 Födelsedagsfest tillsammans med Helena (och alla våra vänner)

10/2 Prova ut mat till balen

22/2-26/2 Sportlov

10/3 (någon gång runt den här tiden) Jag får en ny kusin

31/3 Musiktreorna har premiär för vår pjäs

5/4-9/4 Påsklov

7-8/5 Show (Har jag för mig)

30/5 Balen

11/6 Mormor fyller år och jag tar studenten


Detta är inte ALLT det roliga vi har att se fram emot men det är en del av det och det stärker mig att se den här listan för då vet jag att min vår kommer bli fantastisk. Innan vi vet ordet av är allt det roliga över och ibland måste man leva för stunden. Jag ska försöka börja tänka på det roliga istället för det tråkiga och jobbiga, jag ska börja tro på mig själv och låta bli att slösa energi på allt annat som inte är värt det. Visst låter det bra, någon som vill dela detta med mig?


Nu ska jag gå ner och se hur det går för mamma i köket, Kenyansk Kyckling, MUMS. Ha det bäst alla läsare, KRAM


 
 
Beccish

Beccish

18 januari 2010 13:10

du har verkligen gjort bloggen jättefin. måste erkänna att dessa färger gör det lättare att läsa, iaf jag behöver inte spänna ögongen och koncentreara mig som jag fick göra med den vita texten mot torsa bakgrund. detta vr mer behagligt :) . . Skulle också vilja göra om min blogg, som du sa, nytt åt o nya möjligheter och nya händelser och äventyr. men är inte så hajj på hur man gör, man får väl sitta och pilla lite med det så kanske man förstår sig på det till slut. hoppas provet gick bra idag! :) Kraaam

http://Brokenwiings.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards