Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Sofia Ohlsson - 1 januari 2010 22:16

Det har varit en fantastiskt seg dag och trots min rekordsovmorgon på de senaste månaderna så är jag jättetrött just nu. Jag har kollat på Scrubs, ett avsnitt kvar på säsong tre, buhu. Jag och mamma gick en liten och iskall runda men snabbt hem igen, jag och mamma körde ut för att hämta hem Jacob från gårdagens firande hos en kompis och vi har ätit lite onyttigheter här i form av chokladmousse, chips och godis.


Jag har inte mycket fler planer och tur är väl det, klockan är tjugo över tio och imorgon måste jag gå upp senast halv elva. Malin kommer runt ett-tiden och jag ska hinna med dusch och sånt innan, Vi ska gå en runda, hua, hoppas på varmare väder. Sen ska vi äta pizza för att kompensera för vår - förhoppningsvis - långa promenad, och så ska vi kolla på tv, snacka skit och bara umgås helt enkelt.


Jag tänkte dra mig mot trygga sängen så ni får ha det så bra tills vi hörs nästa gång, tjolahopp!



Av Sofia Ohlsson - 1 januari 2010 13:45

Nytt år, nya möjligheter. Nu är det dags att ta tag i allt man skjutit på, om en och en halv vecka börjar allt igen, skola, prov, arbeten, rutiner och läggdags vid nio.


Idag vaknade jag strax innan ett, lite ångest på det för jag avskyr nämligen att vakna för sent, nu är jag dock uppe, har kollat på scrubs, ätit godis och inlett året på så sätt. Övriga planer för dagen är som bortblåsta men den första Januari är det faktiskt helt okej att inte vara aktiv.


Gårdgens fest var jättetrevlig, jag fick träffa många nya men nästan lika många som jag redan känner, alltid kul att träffa gamla kompisar som man sällan snackar med. Jag och Lina gick iallafall hem tidigt, jag var i säng halv två tror jag.


Nu pussar min katt Tilda mig, eller hon tvättar mig, först var det fötterna, vänsterarmen och nu håller hon på med högra handen, älskade bäs, därför ska jag avsluta nu, årets första inlägg, kela lite med min katt och kanske plugga lite, usch. Hejdå på er, God fortsättning.

Skapa flashcards