Alla inlägg under december 2009

Av Sofia Ohlsson - 14 december 2009 10:41

Uuuhuu nu är det vecka 51, endast tre veckor kvar på året, med denna medräknad då och eftersom vi har en vecka 53 i år blir det ju så. Jag har sett fram emot den här veckan något otroligt mycket. Idag är det inget särskilt som händer men i bästa fall hinner vi köpa julgran och kanske till och med baka lussekatter. Det är visserligen ledarmöte ute på DK men det kommer nog inte ta så fruktansvärt lång tid.


Ännu bättre blir det av att skolan börjar först 11.25 idag, sovmorgon så det skriker om det och igårkväll kom jag på att alla borde få gå upp när det är ljust minst en dag i veckan på vinterhalvåret. Jag har ju turen att ha sovmorgon måndagar och fredagar som gör att jag orkar med tis-, ons-, torsdags-morgnar då det är kolsvart när jag går upp. Vi har alltså bara tre lektioner idag jämfört med de vanlig fyra lektionerna.


Jag hade tänkt hinna med en runda till sömmerskan i eftermiddag också eftersom jag har ett par byxor jag hopps hon kan laga. Nu ska jag borsta tänderna, ta på mig ett par sockor och mysa den sista halvtimmen här hemma innan det är dags för skola. Vi hörs senare, ha det så fint allihopa, Puss och kram äppelbanan!

Av Sofia Ohlsson - 13 december 2009 16:50

Nu är det snart kväll, iallafall eftermiddag, klockan är ju inte ens fem men utomhus är det kolsvart och det har skymt sen halv-fyra tiden. Jag är nog bland de enda som faktiskt älskar mörkret och kylan som kommer in nu men det kanske har sin naturliga förklaring i att juletid brukar vara lugnt i skolan, iallafall såhär efter lucia. Dessutom är det ju julafton och födelsedag snart vilket är roligt eftersom god mat + presenter är lite vad mitt liv går ut på just nu.


Det blev tyvärr inget lussebak, mamma mår inte bra och har sovit i princip hela dagen och vitsen med sånt bak är väl att det ska göras tillsammans. Jag har iallafall handlat och lagat spaghetti och köttfärssås, sen smakade jag två av Jacobs pannkakor som lite efterrätt.


Nu ikväll lär tv:n gå varm eftersom det är båda L.A ink, Parlamentet och 2½ men. Sen tänkte jag väl somna i min sköna säng och imorgon har vi ingen psykologi vilket ger mig en ännu längre sovmorgon. 11.25 börjar jag och när skolan slutat ryktas det om julgransköp och på kvällen har vi ledarmöte.


Nu ska jag fortsätta här en stund sen är det väl dags för lite tv, Jag älskar min säng<3

Av Sofia Ohlsson - 13 december 2009 12:37

Hej bloggen, idag gick jag upp runt tolvtiden vilket inte var så roligt eftersom jag gärna hade kunnat utnyttja min dag lite bättre än så. Dock är det ännu inte för sent och planerna för dagen ser rätt trevliga ut. Om en kvart ska jag köra ner till affären för att köpa saffran, sen ska jag och mamma baka lussekatter, kanske brorsan också men än så länge sover han så vi får väl se hur det blir med det.


Jag har slagit in två paket, ett klassiskt med brunt papper, röda och vita band samt en liten stämpel som det står god jul på. Det andra var mer modernt med lila papper och vita band, det ser liteut som en flagga. Jag gillar att slå in paket, så himla mysigt att pyssla lite så här inför jul. Ikväll kanske vi ska gå på bio, luftslottet som sprängdes blir det isåfall, den går halv åtta här nere på bion i stan och jag är väldigt sugen på popcorn. Bio är något man borde gå på oftare, mycket oftare, det finns ju inget mysigare än att sitta där i mörkret, äta popcorn md smörsmak,  dricka lite cola och bara kastas in i en helt annan värld. Därför ska jag nog gå mycket oftare nästa år, det får bli mitt löfte till mig själv.


Nu ska jag ta på mig ett par strumpor, tvätta ansiktet och köra till konsum. Vi hörs senare, Hejdå!

Av Sofia Ohlsson - 13 december 2009 02:09

Klockan är tio över två och här sitter jag, trött efter en trevlig fest hemma hos Julia och redo för första natten med mysigaste sängen. Mina katter springer omrking, tvättar sig, myser och utforskar rummet. Imorgon (idag) Ska vi kanske baka lussekatter och kanske gå på bio. Får se vart allt bär helt enkelt. Jag är läxfri, inga mer prov för i år och borde bara vara hemma, inte vakna före tio.


Nu ska jag iallafall sminka av mitt ansikte, klä av mig och krypa upp (?) i den stora fina sängen. NATTI

Av Sofia Ohlsson - 12 december 2009 17:41

Idag gick jag upp tidigt, har åkt tåg i sammanlagt tre timmar, spenderat lite pengar på julklappar och saker runtomkring. Jag kom hem vid halv fem-tiden och fick då se att min säng har kommer<3 Den är SÅ fin och stor, mjuk och underbar, jag ska sova som en prinsessa varje natt.


Malmö var kul, om vi börjar med den detaljen. Jag och Cocco är trygga i varandras närhet, har alltid kul pratar och beer oss som ett gammalt par ibland, det är kul. Vi åt på hansacompagniet, hon åt sushi och jag åt scampi med ris. Jag fick smaka hennes sushi och får erkänna att jag kan tänka mig äta det nån gång igen, helst med henne som har koll på vad som är gott och inte. Jag köpte perfekt julklapp till brorsan min, fint julklappspapper och vid halv tre tog vi tåget hem igen alltså.


Hemma har jag hunnit duscha och bädda min nya säng, om nitton minuter ska vi äta mat, Eva kommer hit och klockan åtta ska jag och Jennie träffas för att gå bort till Julia som fyllde arton i veckan. Där blir det fest och när jag kommer hem ska jag sova... i min nya säng. Ja mycket tjat om den där sängen tycker ni, jag med men i like it.


Vi hörs senare tror jag, Pussipuss!

Av Sofia Ohlsson - 11 december 2009 22:09

Sista konserten gick också bra och ungefär halvvägs in i spellistan kom treornas vanliga spex. En sång om alla lärarna, en stämgaffel och ett par hattar får väl sammanfatta vårt lilla skämt, mer säger jag inte så ni får väl vara lite nyfikna då! Jag har kollat på Idol, hejjar på Calle men inser att Erik är lika bra, jag gillar nog Calle mest för att han är så naturligt gullig och charmig.


Imorgon ska jag upp halv åtta, lite sovmorgon jämfört med idag. Det bär av mot Malmö, shopping och julemys med bästa kompisen står på schemat. På kvällen ska jag på artonårsfest, en liten sväng iallafall, är mäkta trött efter den här veckan som kantats av sjukdom kombinerat med många olika spännande aktiviteter.


Veckan som kommer är väl minst sgat lika full om inte ännu mer. På måndagen är det ledarmöte, tisdagen ska jag bara ta ut pengar vad jag vet än så länge, onsdag sjunga och hem till Gördis med musiktreorna. Torsdag ska vi lussa på valjeviken och äta ute med elevrådets styrelse. På fredagen är det musikfest med godis och på kvällen ska vi fira malin.


Nu ska jag gå ner och ladda inför årets sista avsnitt av Idol, därefter ska jag sova i min obekväma fällsäng (funderar på att bara ligga på madrassen direkt på golvet) Imorgon kommer min STOORA säng. Nattinatt.

Av Sofia Ohlsson - 11 december 2009 13:07

Vilken dag det har varit, klockan är bara strax efter ett men jag har ändå varit igång i cirka sju timmar. Fyra konserter har vi hunnit med vi duktiga musikelever. Första konserten gick bra, andra sådär, iallafall för min del eftersom jag fick ett kraftigt illamåendeanfall. Jag mådde så dåligt att jag fick sätta mig bakom alla en stund. Det var rätt många osm mådde dåligt den konserten och två andra tjejer blev så svaga att de inte orkade vara med den tredje konserten stackarna. Men den fjörde för Rotary deltog alla på vad jag vet.


Nu är det ett par timmars paus innan sista konserten och jag är hemma för att städa på rummet. Tråkig syssla verkligen, men det blir så himla mycket roligare eftersom min nya säng kommer imorgon och det är själva anledningen till att jag måste städa undan den gamla. Jag tänkte ringa Cocco och höra om hon vill äta ihop sen innan det är kyrkan igen, kan vara skönt att träffa någopn utomstående och samtala lite med.


Nu ska jag fortsätta städningen och kanske slå en pling till min mor. Vi hörs senare iallafall, tjofadderittan!

Av Sofia Ohlsson - 10 december 2009 18:39

Hej, dagen har minst sagt varit intressant, roliga saker som möten, opponering och luciaövningen som jag berättade i förra inlägget om. Men även en tripp till Kristianstad för att äta, vidare till Vinslöv för att köpa balklänning, nu är det fixat liksom! Jag är helnöjd, den är underbart vacker, precis vad jag tänkte mig och en färg som jag aldrig trodde jag skulle välja, spännande! Jag tänker inte beskriva hur den ser ut för övrigt så ni får följa mig till den 1 Juni, då ska jag publicera bilder så det ryker om det!


Halsen mår okej just nu, men hostningarna är helt klart värst, och det blri nog inte många toner rätt imorgon så lite mimande och sådär får det bli. Men det har väl ingen dött av förut liksom. För alla som har möjlighet är Furulundsskolans Lucia något extra, vacker sång, fyrstämmigt, riktigt fina jullåtar och duktiga solister, i St. Nicolaikyrkan imorgonkväll 19.00


Ikväll ska jag hinna ta en dusch, lucialinnet är struket, väskan ska packad med lite vita kläder och krans och sådär. Lite sång ska övas, eller text för jag får ju inte sjunga, det är tredje året jag är med men första året jag känner att sångerna verkligen inte sitter, jättehemskt är det. Eller så sitter det så bra att de tkommer naturligt av bara farten när det väl är dags, det får morgondagens konserter utvisa.


Nu ska jag sätta igång med en del grejer. Ha det så bra och så, Hejrå!

Ovido - Quiz & Flashcards