Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofia Ohlsson - 1 oktober 2009 07:25

http://www.blt.se/nyheter/solvesborg/de-vill-inte-ta-studenten-en-tisdag(1549780).gm


Idag går vi in i en ny månad, det gör mig glad. Oktober är inte bara en myig månad utan det innebär att vi är inne i månaden som jag och Cocco ska resa till Rom i. Det där blev en märklig meningsbyggnad men ni frstår nog vad jag menar. Ovanstående url-adress tar er till artikeln om oss treor, det är långt ifrån alla treor på skolan och det är inte särskilt bra skrivet. Till exempel så irriterar det mig att det står att alla elever och lärare godkände förslaget när det röstades igenom i måndags, för det stämmer inte. Vi var två som drog ut på diskussionen för att vi absolut inte ville gå med på det och vi var två som tillslut valde att reservera oss mot beslutet, men det nämns det inget om vilket får hela protesten att framstå som något oplanerat, improviserat och havhjärtligt. Som om våra åsikter inte spelade någon roll.


Snart drar jag till skolan, det är svenska C, engelska c och naturkunskap b som gäller. Ett litet klassråd ska vi nog hinna med och sen måste jag verkligen ner till stan och köpa kofta och kanske kolla ifall Alexandra har öppet.


Nu måste jag iallafall förbereda allt så jag kommer iväg, vi hörs senare, Puss och kram skumbanan!

Ovido - Quiz & Flashcards