Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Tisdag -eftermiddag

Av Sofia Ohlsson - 29 september 2009 16:37

Vilken dag, alldeles upp och ner har den varit, eller det känns så. Dagen började med engelska där vi påbörjade ett eget arbete som vi ska göra fram till veckan innan höstlovet. Jag och Malin skrev klart en varsin disposition med våra ämnen och hur vi skulle gå tillväga, sen snackade vi en stund, sista-minuten-pluggade tills det var dags för samhällsprovet. Jag har absolut ingen aning om hur det gick, jag vet att jag skrev en del grejjer som inte kan vara sanna, men lite får man hitta på, chansa så man kanske får en liten poäng. Ett Vg blir det säkert iallafall, om Gerdie är snäll. Därefter sprang jag snabbt till Rolfs kontor där rolf-möte pågick för fullt, kul grej är att vi fick in två nya elever i styrelsen, två killar från IP-ettan, riktigt skoj! Mötet varade i en dryg halbvtimme-fyrtio minuter efter jag hade anlänt och därefter sprang jag snabbt till naturkunskapen där vi hade lektion. Ska skriva av Malins anteckningar eftersom jag bara var med på tjugo minuter i slutet.


Det blev allså ingen lunch utan ensemble följt av gehörsmusik avslutade min skoldag. Jag fick dock ett äpple av Herbert och Gördis, två musiklärare. Hemma hämtade jag pengar, gick till affären, handlade avokado, mozzarella och bacon till mat, lite dricka, nötter och vindruvor till ikväll. Jag har precis ätit och om tio minuter ska jag gå ner på stan för att möta mamma. Mamma ska köra mig till Danskompaniet där jag ska hålla lektion och två timmar senare ska jag plugga lite religion och smaska å vindruvor och nötter medan de andra värmer upp. Därefter är det dansträning och sen blir jag nog hämtad nio när dansen slutar också.


Imorgon ska jag till Bokelund, min gamla högstadieskola, för att informera om mitt program tillsammans med Jennie, Sacko och Kalle som också gick där. Det varar fram till kvart i elva, sen får jag skynda mig till religionen för vårt lilla läxförhör, hoppas det inte är svårt. Sen kommer dagen att fortsätta i vanlig onsdags-takt och efter skolan ska jag skriva lite på analysen i svenska och annat tjafs som börjar i skolan nu. När man är av med de tre första inlämningarna/proven, så är läraren snabba med att ge nya.


Nej nu bär det av ner på stan så jag hinner träffa mamma och kommer ut till mina barn i tid. Ha det så bra, vi hörs en stund ikväll, njut ni som kan vara lediga, Tjadå!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards