Alla inlägg den 27 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 27 september 2009 19:07

En sån skön kväll, klockan har precis passerat sju och uatnför mitt fönster är det mörkt, gatlampan har precis tänts och det märks att hösten verkligen är här. Jag älskar hösten på många sätt och vis, snyggare kläder, skönare väder och lite mer rutiner än vad sommaren brukar betyda, iallafall för mig. Vi har precis njutit av en varsin maif-bakelse, haha vi som är en riktigt fotbollsfamilj! Den var iallafall jättegod och det var mysigt att sitta med familjen en liten stund. Jag har skrivit ut mitt psykologiarbete så nu ska den in imorgon, lite nervöst är det allt men som jag tidigare nämnt är jag en person som är mycket gladare i inlämningsarbeten än prov. Arbeten kräver ett annat slags engagemang men man får tid till att börja och lämna in så man är helt säker på att man är nöjd. Dessutom har jag försökt intala mig själv att kunskapen sitter längre, men det har jag inga större bevis för heller.


Vi åt mat lite tidigare ikväll också, det var jättegott, fläskfilé med djupa skåror i där jag stoppade en vikt salamiskiva och en bit soltorkad tomat. Sås på grädde och tomatpuré och pasta till det, ett hett tips! Nu ska jag titta på London Ink, som jag blir sugen på en ny när jag ser det programmet, men jag får nog vänta något år till innan det blir något av det, minst ett år. Sen blir det lite mer tv, lite småpluggande och sen ska jag försöka sova rätt så tidigt faktiskt.


Vi hörs först imorgon så hoppas ni har det bra tills dess, Hejdå!

Av Sofia Ohlsson - 27 september 2009 13:47

Pust, en sån aktiv sönag, koreograferingen gick snabbt idag och jag är redan färdig med båda gruppernas steg. Kanske för att det är en och samma dans som gör det lite lättare om man säger så. Jag har läst igneom religionen ett par gånger och rensat kylskåpet åt mamma. Tyvärr tog diskmedlet slut mitt i rensningen och nu är hon iväg för att köpa mer så jag kan diska plattorna i kylskåpet, fint ska det bli!


Ikväll blev det som jag trodde, jag lagar maten, det blir salamifyld fläskfilé med pasta, mummi. Sen ska vi fika också, ha en liten mysig familjefika såhär en och en halv vecka innan vi bara är två människor här i huset. Min bror längtar säkert mest av alla efter att flytta och jag längtar efter att komma ner och hälsa på honom i en av sveriges mysigaste och trevligaste städer. Jag längtar också till jag själv flyttar, var jag än hamnar kan det nästan bara bli bättre, fast Umeå är lite för långt, jag tror att jag väljer Lund eller Uppsala, om nu valet hade varit mitt vill säga.


Imorgon är det skola igen, känns sådär, men saker och ting blir vad man gör dem till så jag ska försöka göra det till något bra, ska ju äntligen få lämna min psykologiuppgift till Jennie vilket betyder en läxa mindre. Efter tisdag är det ytterligare en börda mindre och efter onsdagens lektion har jag nästan bara svenska b och c som "tynger mig". Det ska nog gå bra det här, engelskan har jag ju släppt sen en vecka tillbaka, skönt att allt börjar reda upp sig snart igen.


Imorgonkväll är det dans, före det ska jag sitta i möte i två timmar, jag säger då det, alla dessa möten. Men kul är det!


Nu hör jag att mamma kommer hem, back to the refrigerator. Bye

Av Sofia Ohlsson - 27 september 2009 11:13

Uschamej vad jag är trött, trött så trött, jag var uppe redan tio men gick in och la mig igen, tyckte inte det var roligt att sitta uppe alldeles ensam. Nu har resten av familjen vaknat och jag ska koreografera fram till tjugo i tolv, då ska jag faktiskt titta på tv och plugga. Jag ska läsa igenom religionen eftersom vi har ett läxförhör om myter på onsdag. Trevligt trevligt.


Resten av dagen går åt till plugg, jag ska läsa svenskaboken, samhällen, religionen igen och så faller det säkert på min lott att laga maten någon gång. Därför bör jag sätta igång md allt viktigt nu, vi hörs senare, tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards