Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Lördagen

Av Sofia Ohlsson - 26 september 2009 16:59

Uuh, hemma med fina klänningen i rosa påsen är jag allt, hemma från kristianstad, en heldag med mamma och Gunilla som avslutades ute hos mormor där hon bor nu. Det var inte mycket bättre med mormor och mig kände hon nog inte igen, men precis innan vi gick sa hon något i stil med "det var trevligt att ni hälsade på marie" så mamma kände hon nog igen mer eller mindre. Klänningen köpte jag på Randiga rutan, efter ett par prövande blev det en silver-grå med ett nät i blommönster över. Den har en silvrig rosett strax över midjan och så köpte jag svart sidenband som butiksbiträdet fixade till ett halterneck-band. Den är ursnygg och ni ska såklart få se bild, men kanske väntar jag till nästa vecka när jag ska ha den på mig, så stanna kvar tills dess:)


Nu ska jag snart ut till Cornelia dit jag är hembjuden på middag, så skönt att vi börjar träffas igen, har blivit för lite nu men man ska inte klandra någon som är kär, det har jag lovat mig själv för länge sedan. Då var jag själv i en situation med en kompis som inte var så förstående. Det blir säkert en massa snack ikväll också, vi är ju bra på det där, så skönt att få prata av sig och slippa tänka på alla andra orosmoment i livet. Snart är det dags för vår Romresa också, den ska ju planeras, det kanske vi gör ikväll.


Ja vi hörs kanske en stund sent ikväll, ha en underbar lördagkväll, nu drar jag mig härifrån!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards