Alla inlägg den 24 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 24 september 2009 18:55

Klockan är fem i sju och vad har jag egentligen hunnit med sen sist, pluggat? japp, mött mamma, handlat och lagat tomatsoppa med pasta. Jag ska snart ut och gå med världens bästa mamma och sen ska jag nog kika på idol och lite annat skoj ikväll, kanske kollar igenom böckerna en gång till och håller mina kunskaper om Eu vid liv.


Jag längtar så mycket till helgen att det kliar i mina ögonlock. Först på lördag ska jag och mamma in till kristianstad, äte en liten lätt lunch och träffa hennes vän, sen ska vi till randiga rutan och försöka hitta en klänning värdig ett bröllop. Jag älskar fina klänningar, vilket ni säkert förstått. Fina, snygga, häftiga klänningar. Sen ska vi ut och hälsa på min lilla mormor, ett tag sen nu senast. På kvällen har jag väl inga direkta planer men man kan säga att jag ska ta det lugnt med familjen eftersom jag var iväg förra lördagen och ska iväg om en vecka igen, så att vara hemma ibland kan vara skönt.


Imorgon ska jag ta en fika med Cocco så fort vi slutat på skapande drama, skoj!


Nu ska jag nog gå med mamma, hejdå!

Av Sofia Ohlsson - 24 september 2009 14:50

Idag är det torsdag, fast jag säger tårsta ungefär, det bara är så, kan inte hjälpa det, nej, förlåt.


Vi har haft svenska i skolan, vi har haft elevrådsmöte, jag träffade Rolf tillsammans med emelie en liten stund och sen har jag skrivit anteckningar och gäspat på naturkunskapen. Blir alltid trött på de lektionerna, troligtvis dålig luft, tänker på när jag ska få komma hem och sminka av mig, lägga mig i sängen och sov en stund. Vi hade lite klassråd och sen stannade jag och mina kompisar, numera kända som ambitiösa projektarbetsgruppen, kvar. (egentligen hittade jag på det där men ambitiösa är/har vi varit, till och med för mycket, överambitiösa)


Jag kom alltså hem nyss så fortfarande tidigast för veckan, bortsett från igår när jag varken gick hemifrån eller kom hem. Jag funderar på om det där med att sova är en bra idé, egentligen vet jag att det är den sämsta idén, men jag är så trött, och det är så skönt att sova.


En annan glad nyhet är att jag hittat en modell exakt för hur jag vill att min balklänning ska se ut, eller ungefär då, hoppas jag hittar en när vi ska köpa, är så spänd på allt roligt som händer i trean! Mindre kul är att jag inte kan gå på första studentfesten, det var inte så många av kompisarna som kunde och det blir mycket, jag som ska på bröllop helgen innan, får kolla upp det där!


Nu ska jag nog läsa igenom Millenium- samhällsboken. See ya later alligater

Av Sofia Ohlsson - 24 september 2009 07:31

Det känns att gå upp tidigt idag, det måste jag erkänna, men vad vore en sovmorgon mitt i veckan om man fick gå upp när man ville hela tiden? Dessutom har jag fetesovmorgonen imorgon, till kvart i elva faktiskt. Nu sover jag ju inte längre än till nio, but still.


Det är svenska C som gäller nu på morgonen, vi ska påbörja romananalysen eller vad man nu ska kalla det, romanprojektrapporten kanske, vi ska utreda något i boken med syfte och problemformulering. Det är typiskt vår lärare att lägga in något i den stilen för att vi ska lära oss rapportskrivning ännu bättre inför projektet sen till våren (Om det nu inte är så att man alltid gör detta i svenska c) jag gillar iallafall henne, läraren!


Elevrådsmöte är det också ja, fantastiskt, första mötet med nya styrelsen, ska bli spännande och roligt, jag hoppas vi kommer fram till mycket. Naturkunskap B är dagens näst-sista lektion för de flesta, inte mig. Vi har klassråd och slutligen så spelar jag piano med Carl D, men där är inte min skoldag slut om ni trodde det. Nej vår projektgrupp har valt att istället för att träffas igår, sitta kvar en stund i skolan idag och jobba med lite .. projektgrejer helt enkelt.


Ikväll ska jag fortsätta plugga samhällskunskap, det börjar gå in rätt bra, mycket mer har jag inte planerat, skönt är väl det för jag lär inte hinna med mer, kanske gå en runda med min mor om hon är på humör, vi försöker röra lite på oss. Imorgon är det iallafall en kort och rolig dag, Cocco och jag ska fika efter skolan, jag har mycket att fortelle henne, vi måste prata helt enkelt. Och imorgon är det exakt en månad tills vi sitter på kastrup med våra små (stora) resväskor, spända för att för första gången få åka utomlands tillsammans, flugit har vi j gjort typ miljoner(en) gånger tillsammans, då var det till stockholm. Åh vad vi kommer få det bra i Rom.


Nu bär det av till skolan, hoppas jag hinner köpa mig en baguette! Hej

Skapa flashcards