Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Ny tatuering

Av Sofia Ohlsson - 23 september 2009 22:15

Jag sitter här och funderar över tatueringar. Jag tycker det är jättesnyggt till en viss gräns, jag har en liten och vill ha iallafall en, kanske två till. Grejen är att jag vet precis vad jag vill ha, det handlar inte om att bara ha fler utan, jag vet exakt vilken typ av tatueringar det isåfall ska vara. Självklart vill jag ha någonting till på ryggen för just nu tycker jag att min lilla g-klav med körsbärsblommor ser så ensam ut, jag vill ha en text som går i höjd med den jag redan har, och texten ska vara i skrivstil. Problemet här är att jag ännu inte kommit på någon text som jag känner WOW för, och då tänker jag inte heller göra den. Jag väntar helt enkelt tills jag kommer på något och sen ska jag nog tänka på det, vänja mig vid tanken ett par månader.


Den andra tatueringen jag VET att jag vill ha är en mängd körsbärsblommor, likadana som de jag har på skuldran faste nere på vaden. Den ska börja strax ovanför den lilla kulan ni vet, haha, fotknölen, och den ska vara i färg isåfall, inget grönt men det rosa och bruna ska vara med. Den andra är ju inte i färg men jag gillar det så just nu, som jag sa i April när jag gjort den, vi får väl se om jag fyller i den, är en liten matchbög och jag avskyr tanken på att stå där och inte kunna ha en klänning med bar rygg för att färgerna inte går ihop.


En text som jag tänker på men tyvärr är lite för kort är Sofia (såklart, ska nog inte ha någon annans namn där) på grekiska, mest för att jag tyckte S:et var så fint eller häftigt liksom. Såhär ser det ut - Σοφία

Men texten är som sagt för kort och om jag la till mitt andranamn så såg det ut som vanligt vilket inte blir så snyggt.


Jag slänger upp två bilder så ni får se, den jag redan har och så kanske ni ser ungefär hur jag tänkt texten ska gå, sen slänger jag up bilden med körsbärsblommorna som jag vill ha på vaden. Vad tycker ni?


     


 
 
mamma

mamma

24 september 2009 08:39

Tycker INTE om

http://wwwime-mittliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards