Alla inlägg den 23 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 23 september 2009 22:15

Jag sitter här och funderar över tatueringar. Jag tycker det är jättesnyggt till en viss gräns, jag har en liten och vill ha iallafall en, kanske två till. Grejen är att jag vet precis vad jag vill ha, det handlar inte om att bara ha fler utan, jag vet exakt vilken typ av tatueringar det isåfall ska vara. Självklart vill jag ha någonting till på ryggen för just nu tycker jag att min lilla g-klav med körsbärsblommor ser så ensam ut, jag vill ha en text som går i höjd med den jag redan har, och texten ska vara i skrivstil. Problemet här är att jag ännu inte kommit på någon text som jag känner WOW för, och då tänker jag inte heller göra den. Jag väntar helt enkelt tills jag kommer på något och sen ska jag nog tänka på det, vänja mig vid tanken ett par månader.


Den andra tatueringen jag VET att jag vill ha är en mängd körsbärsblommor, likadana som de jag har på skuldran faste nere på vaden. Den ska börja strax ovanför den lilla kulan ni vet, haha, fotknölen, och den ska vara i färg isåfall, inget grönt men det rosa och bruna ska vara med. Den andra är ju inte i färg men jag gillar det så just nu, som jag sa i April när jag gjort den, vi får väl se om jag fyller i den, är en liten matchbög och jag avskyr tanken på att stå där och inte kunna ha en klänning med bar rygg för att färgerna inte går ihop.


En text som jag tänker på men tyvärr är lite för kort är Sofia (såklart, ska nog inte ha någon annans namn där) på grekiska, mest för att jag tyckte S:et var så fint eller häftigt liksom. Såhär ser det ut - Σοφία

Men texten är som sagt för kort och om jag la till mitt andranamn så såg det ut som vanligt vilket inte blir så snyggt.


Jag slänger upp två bilder så ni får se, den jag redan har och så kanske ni ser ungefär hur jag tänkt texten ska gå, sen slänger jag up bilden med körsbärsblommorna som jag vill ha på vaden. Vad tycker ni?


     


Av Sofia Ohlsson - 23 september 2009 18:32

Det har varit en mysig och välbehövd dag, jag har ätit och sådär, har dock fortfarande bara hunnit med psykolgin och jag är halvt missnöjd, vet att vissa saker jag skrivit med inte är riktigt relevanta för uppgiften, det blir fel och jag vet att rollförlusten jag skrev om inte blir bra så jag är kluven om jag ska skriva om elle rlåta vara och ta tag i det andra.


NU ska jag läsa igenom samhällen en gång, sen lite svenska och så ska vi fika här hemma, mys med familjen helt enkelt. Ska nog ta det lugnt framför tv:n iallafall ikväll, så får det bli lite reklamplugg som jag kallar det, så fort reklamen går igång läser jag in mig så mycket jag hinner, det är bra!


Nu - Samhällskunskap!

Av Sofia Ohlsson - 23 september 2009 14:31

Ja, än så länge har jag bara hunnit med psykologiuppgiften. Den blev längre och lite sämre än jag trodde, vet inte riktigt hur jag ska kunna analysera utifrån olika psykologiska synvinklar på de olika grejerna jag berättar om. Känner att jag hade velat skriva om stora delar av den. Jag ska snart läsa igenom samhällskunskapen och sen lite stolthet och fördom.


Jag har iallafall hunnit äta och när jag pluggat färdigt ska jag fortsätta ner på stan igen och hämta bilen plus köpa kattsand.


Vi hörs sen!

Av Sofia Ohlsson - 23 september 2009 10:22

Aah, om inte onsdag är bästa dagen i veckan så vet jag inte vad som är, iallafall speciellt den här onsdagen. Se så lång sovmorgon jag gav mig själv. Nu är det snart duschen som gäller, brukar ta en dryg timme att bli färdig så uppskattningsvis halv tolv ska jag börja med pluggandet, ska läsa igenom samhällen först sen skriva psykologin. Därefter planerar jag att gå ner på stan och köpa en lunch, tar med mig den hem och äter innan pluggandet fortsätter, ska läsa svenskan, religionen och samhällen igen. Därefter har jg nog pluggat tillräckligt med timmar så jag ska ner på stan, hämta bilen, köpa kattsand, tömma lådorna och hämta mamma och jacob som kommer med fem-tåget.


Så ser min dag ut just nu, jag tror jag ska lyckas också, det får tiden utvisa helt enkelt. Ni får ha en bra dag, var ni än är, skola, jobb, kanske lediga ni också. Vi hörs en stund i eftermiddag då ska jag ha lyckats med iallafall hälften av grejjerna jag planerat! Soo long!

Skapa flashcards