Alla inlägg den 22 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 22 september 2009 21:21

Håhåjaja, en sån dag. Jag är hemma, jag är utmattad, jag är lättad och jag är så glaad!


Jag tror alltid att dansen är värst i början av terminen, prestationsångest, kan jag verkligen göra ännu en dans? kan jag komma på steg? kan jag göra klart den? kommer jag att lyckas? samtidigt som allt hopar sig i skolan, precis i början, en massa läxor. Nu är jag färdig i båda grupperna och ska börja på helt nytt nästa vecka, riktigt skönt.


Som vanligt pluggade jag samhällsgrejjer på Sofias uppvärmning/styrka och kom lagom till koreografin, är så glad att jag kan vara med, att jag står ut och löser det genom att äta något, ta en paus och sen behålla fokus under koreografin.


Skolan var helt okej även om jag precis kom överrens med mig själv om att tisdagar är by far den värsta skoldagen, från 8.15 - 15.25, inga långa raster, tre tunga lektioner, först 90 minuter engelska c, sen en timmes samhälle b, följt av lunch, och en timmes naturkunskap b. Sen på det, två timmars ensemble som kan bli rejält påfrestande och jag blir så lätt rastlös om jag är i samma sal och jobbar med samma sak i två timmar, spelar ingen roll vilket ämne. Sista lektion är gehörslära vilket är ett av våra få teoretiska musikämnen, det krävs koncentration och vad tror ni man har efter en sådan dag? Ja koncentration är väl inte en av dem. Tur att min grupp är så liten, det är ett stort plus som väger upp den sena tiden.


Imorgon är det studiedag, på gott och ont, mest gott, såklart. Jag ska plugga, samhälle - svenska c - psykologi. Det är prov och inlämningsarbeten. Som sagt, allt har hopat sig rejält och jag misstänker att alla lärare tänker "jag lägger det nu när de inte har så mycket i de andra ämnena" och så blev det fel, i all välmening. Ja, för det är ingen idé att gå runt och vara arg på lärare för deras planering, då skapar man onödig energi.


Nu ska jag bara slappna av, ni vet sjunka tillbaka, varva ner och somna precis när jag själv känner för det, imorgon tänkte jag sova till max tio och så sätta igång med pluggandet någon timme senare, måste göra mig iordning före, åh vd skönt med en ensam dag, åh så skönt. Ha det bra ni med, vi hörs säkert ett par gånger redan imorgon, Godnatt!

Av Sofia Ohlsson - 22 september 2009 07:37

Aah, snabbinlägget här, jag är uppe sen drygt 37 minuter tillbaka, jag är färdig och redo för skolan, tänkte gå så snart som möjligt nu, läsa igenom naturkunskapen en gång till och sen ska vi se på film på engelskan, den är bra så det längtar jag efter. Därefter är det samhällskunskap, sen lunch, naturkunskap och två musiklektioner, efter det ska jag snabbt hem, handla mat/äta, gå till dansen, danslektion i tre och en halv timme, såklart inte samma lektion hela tiden, nej först har jag två sen ska jag dansa själv i en. Hinner säkert med pluggandet en stund på Sofias uppvärmning.


Imorgon är det studiedag åh vad jag längtar, längtar efter att få sova till klockan tio och i lugn och ro få jobba med mina prov och läxor.


Nu drar jag, ha en fin dag, pusspuss!

Skapa flashcards