Alla inlägg den 18 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 18 september 2009 22:53

Plötsligt blev min kväll skönare, jag som satt och väntade på att chaufföra Jacob och hans kompisar hem hela kvällen blev ganska lättad när han, efter några turer fram och tillbaka ringde och sa att han fixat skjuts på annat håll. Jag ville hämta dem senast halv tolv eftersom jag är trött och inte med trygghet kör ensam ut till Nogersund i vår bil för att hämta tre killar och sen köra hem dem på olika håll.


Så därför kommer jag att lägga mig i sängen om en liten stund, utmattad som jag är somnar jag förhoppningsvis tidigt. Imorgon är en stor dag och jag längtar så det svider i min örsnibb! Tyvärr ska jag ägna hela förmiddagen åt samhällen. Söndagen är det koreografi och plugg som gäller men även sova ut efter den stora dagen. Jag har iallafall tur för dansen är inställd på måndagkväll så hela den kvällen ska jag läsa in mig på EU sen är jag lite friare efter provet på tisdagen. Jag är en människa som gillar inlämningsuppgifter för då kan jag ha tid på mig, börja när jag vill och visa min kunskaper och förmågor på ett annat sätt än om man får ett tillfälle en dag, en viss tid att skriva ner allt man kan. Men det är bara att gilla läget helt enkelt.


Uschnej, nu bär det av mot sängen, ni får ha det så bra, vi hörs en stund imorgon, Godnatt.

Av Sofia Ohlsson - 18 september 2009 20:32

Usch vad allt är tråkigt den här kvällen, jag har inte pluggat som jag skulle idag och har svårt för att få in Eu-skiten i huvudet, ska läsa boken nu och mer om institutionerna. Jag har lämnat Jacob och två kompisar i nogersunds bygdegård och sitter och väntar på att hämta dem. Jag ska smörja in mig med Brun utan sol också så jag inte känner mig så blek imorgon.


Uschamej säger jag bara, ibland är det dötråkigt att aldrig hitta på något, jag gör det mindre och mindre, längtar så grymt till imorgonkväll dock, då ska det hända grejjer. Mamma går antagligen och lägger sig snart, hon är tröttare på kvällarna än när hon gick på Gilda känns det som, sen att det är så mörkt redan åtta på kvällen gör det inte bättre, själv får jag sitta och vänta på ett samtal från brorsan, hoppas han kan åtgärda den här tjänsten någon gång när jag behöver det.


En annan tanke som slog mig igår är att om lite mer än två veckor är jag ensam med mamma hela veckorna, känns jättekonstigt men ska bli skönt och skoj.


Nu ska jag gå ner till pluggandet och "Brun-utan-solen".


Hörs!

Av Sofia Ohlsson - 18 september 2009 11:42

Jag tror bestämt att jag behöver den här sortens sovmorgnar oftare! gick upp tjugo över tio, tog en dusch, blåste håret, smink och sånt på plats! om tjugo minuter kommer Elin och så går vi till skolan. Två lektioner för dagen är inte helt fel, första - svenska med sleepy hollow, andra - skapande dramatik med manusskrivning hoppas jag verkligen för förra lektionen gick vi bara igenom vad vi gjorde sist så det blev inget jobb i smågrupperna.


När jag kommer hem ska jag träffa Gina en stund för hon ska prova en av mina kläningar och antagligen ha den imorgon på tha big partey. Därefter ska jag invänta min bror och skjutsa honom till en fest i Nogersund, sen ska jag hämta mamma vid tåget och vi ska äta italienskt ikväll! Inatt ska jag också hämta Jacob och någon kompis till honom och emellan allt detta är det EU-pluggning som gäller.


Nu ska jag iallafall göra mig iordning det sista innan elin kommer, vi hörs senre, ha det bra, hejdå!

Skapa flashcards