Alla inlägg den 17 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 17 september 2009 21:20

En sådan mysig kväll jag haft, ni skulle bara veta. Inne i kristianstad åt vi god mat, pratade, umgicks och tog igen för gamla tider;)


Min pappa och bror snackade nog mest av tiden om en massa saker som jag inte riktigt förstod, ekonomi och sånt som jacob läser nu och pappa har jobbat med tidigare. Vi skrattade, pratade släktgrejjer och hade det allmännt trevligt kan man väl säga.


Efter maten gick vi till hemmakväll och perosnligen har jag inhandlat helgens godis med ungefär strax över ett kilo. Orkar dock inte så mycket ikväll men lite får jag alltid ner. Jag tänkte läsa igenom samhällen en gång till sen titta på tv ikväll, måste passa på när jag ska upp först 10.30 imorgon, sköönt. Jag tänkte köpa två låtar på Cdon också, eller en låt iallafall som vi har med i vårt projektarbete, behöver lyssna in mig på den, speciellt en solo-del. Väldigt roligt börjar det iallafall kännas nu och pianodelen på my immortal börjar kännas någorlunda möjlig.


För övrigt en minst sagt trevlig kväll som bör göras om (nästa gång pappa fyller år kanske;))


Nu får det nog bli samhällsplugg för mig, ha så vårt att få in allt och är orolig att jag inte ska hinna klart tills tisdag, vi hörs! Godnatt alla fina läsare<3

Av Sofia Ohlsson - 17 september 2009 14:46

Hemma är jag, från skolan, hemska dag, nej, men hemsk start på dagen.


Jag tycker inte om att stressa, inget blir bättre i stress, jag gillar speciellt inte att stressa i ett par tajta jeans. Jag gick till skolan tio i åtta, men istället för min vanliga väg så gick jag ner till stan för att ta ut pengar på Nordea, när jag kommer fram till bankomaten som är hyffsat nära skolan så står det "Tyvärr kortet funkar ej". Jag som är en väldigt nervös människa blir såklart.. nervös. Trycker in kortet ännu en gång, samma sak. Pengarna jag skulle ha ut i morse var ingen megafara, däremot pengarna som jag ska handla för ikväll är ganska viktiga. Jag började väga för och nack-delar mot varandra med att springa ner till Swedbank, klockan har nu blivit åtta och tillslut inser jag att jag inte kommer få en lugn stund idag om jag ska oroa mig för mitt kort, så jag springer ner, åt heelt andra hållet än vad skolan ligger för att ta ut pengar.


Lyckligtsvis funkade det bättre den här gången. Nu hade jag ganska bråttom så i rask takt går jag, med mina tajta jeans, någon slags genväg som egentligen verkade vara en senväg. I vilket fall som helst möter jag Lina innan backen upp till skolan så vi hade följe sista biten. Jag kom iallafall i tid till skola tillslut men med en så stressig morgon, trötta ben och svettig efter min raska promenad känd ejag mig allt annat än fresh.


På svenskan såg vi Sleepy hollow, den ska analyseras och skickas in om fyra veckor eller något, tur att man har lite tid på sig iallafall. På engelskan lämnade jag in min analys, äntligen något ur världen. Därefter skrev jag och Malin in lite mer av seasons of love i Finale (ett notprogram) eftersom vi båda är färdiga med våra böcker (de andra fick tid till sina romaner) sista fyrtio minuterna av engelskan så kollade vi på "Sova med fienden", en film jag sett ungefär lika mycket som vi fick se idag av, den är bra, tror jag, än så länge iallafall. Mycket film idag, sen var det lunch, labb i halvklass på Naturkunskapen och sist men inte minst pianolektion. Vi ställde inte dagens klassråd så den halvan av klassen som inte labbade kunde sluta, därför började pianot tidigare och jag slutade därmed också lite tidigare.


NU ska jag plugga, ska läsa igenom smahällen  ett par gånger, verkligen få in det i huvudet, tio i sex tar jag tåget in till kristianstad, hade egentligen åkt tidigare men Jacob är inte inne förrän 18.37 från lund så vi fick boka bordet sju. Japp, samhälle var det, vi hörs säkert sent ikväll när jag är hemma, ni får ha det finemang tills dess, Hejdå!

Av Sofia Ohlsson - 17 september 2009 07:33

Snabbinlägget här, jag gick upp för en dryg fyrtio minuter sedan. Har hunnit göra mig klar, ska nu klä på mig, gå till banken och ta ut pengar till elin och sen skolan för att se på film. Jag hatar att ara skyldig pengar till någon och reder helst ut det så snabbt som möjligt, tycker inte om principen att någon ska ligga ute med pengar för min del och avskyr själv att behöva säga till om pengar till någon gång på gång. Inte för att det händer särskilt ofta men när jag i våras låg ut med pengar för en vän i en månad kändes det ibland lite jobbigt att behöva säga till eftersom jag själv behövde pengarna!


Så det ska alltså lösas. Filmen i fråga är sleepy hollow och vi ska analysera den på svenskan, det är hemskt vad mycket skolgrejjer jag har, hade tänkt hinna med samhällen nu en gång på morgonen men får hoppa det.


Nu blir det kläder, sen hörs vi säkert i eftermiddag, ikväll är det restaurangmys med pappa och storebror, Hejrå!

Ovido - Quiz & Flashcards