Alla inlägg den 16 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 16 september 2009 21:06

Nu är det kväll, snart dags att lägga sig, fy jag är så hemskt trött, men det är ganska skönt att lägga sig när man är så trött som jag är, det går liksom snabbare att somna då. Idag satt jag först en timme vid datorn och skrev in samhällsanteckningarna, jag fattar inte hur det kunde ta så lång tid, men nu har jag allt vi ska plugga på (förutom boken) datorutskrivet så jag förstår vad som står också.


Därefter körde jag till affären för att handla kvällsmat, jag har skrivit och redigerat min engelska analys, jag har fixat till projektplanen, ska bara kolla till tidsplanen innan jag skickar in den. Till sist har jag hunnit påbörja psykologippgiften vi har men den ligger jag lågt med än så länge, bara skönt att sätta igång lite när jag inte har alla dagar i veckan på mig.


Jag har ringt pappa och berättat när bordet är bokat så nu ser jag riktigt´mycket fram emot imorgon, få umgås en kväll med pappa och min storebror.


Planerna för kvällen är att läsa igenom samhällen en eller två gånger till, därefter tänkte jag nog sova, till pluggandet äter jag lite vindruvor, något får man ju ha för att det ska bli roligare.


Nu säger jag godnatt till er, och vi hörs en stund imorgon eller två, vi får se helt enkelt, ha det fint:)

Av Sofia Ohlsson - 16 september 2009 15:45

Nu är jag hemma från skolan, hemma och fri, hemma och sjukt stressad, hemma och snart alldeles uppe i läxorna jag har.


Jag ska alldeles strax påbörja samhällsprovet om Eu, ja anteckningarna till provet som ska renskrivas iallafall. Plugga lite, både samtidigt och efteråt. Jag hade tänkt bli färdig med min projektplan också och skicka in den så jag kan få det ur huvudet. Det är så mycket att jag känner mig småirriterad över allting, men det ska nog gå bra med tiden. Ser personligen fram emot att få flytta härifrån om ett år, högskolestudier är nog inte heller det lättaste, men ibland kan ett miljöombyte inspirera och man blir kanske lite mer taggad att plugga, vad vet jag.


Vi hörs en stund ikväll men nu måste jag verkligen sätta mig med det här.


Puss och Kram skumbanan.

Av Sofia Ohlsson - 16 september 2009 07:25

Moorning, härliga dag. Jag har varit uppe i exakt en timme och en kvart, då var jag svintrött men nu börjar det bli bättre, jag frös som en galning också, tog en varm dusch, en varm hårföning, man blir faktiskt varm på kroppen av att föna håret, och nu är jag färdigsminkad och allt.


Det enda som känns lite småkämpigt med min skoldag är religionen där vi ska meditera, inget fel med det, bara det att man skulle ha myskläder, jag har inga myskläder som inte är äckliga, urtvättade eller svettiga. Jag vill inte ha myskläder, så nu är det lite klädkris här hemma.


Jag loggade bland annat in här för att skriva ut eller alternativt skicka min engelskuppsats till min mejl så jag kan fixa 1,5 radavstånd i den. SÅ kanske skulle ta tag i det, eller vad säger ni?


Efter skolan idag ska jag

Plugga samhälle

Läsa igenom min Literary analysis

Påbörja Psykologiuppgiften

Läsa svenskboken

Och skriva klart projektplanen


Ja, det är mycket att stå i, vi hörs iallafall mer senare i eftermiddag, ha det gott tills dess, Hej!


Ovido - Quiz & Flashcards