Alla inlägg den 15 september 2009

Puh

Av Sofia Ohlsson - 15 september 2009 22:13

Pust, vilken dag det här har varit. Mina tisdagar är helt upp och ner på sätt och vis, jag hinner liksom aldrig sätta mig ner och bara slappna av. Nu ska inte jag klaga, tänker ni säkert, jag har ju valt detta själv, ja det har jag. Jag vill bara påpeka faktumet att tisdagar är och har blivit helt galna för min del och det måste jag få uttrycka utan att klaga!


Dansen var bra, både mina egna grupper och Sofias. På uppvärmningen satt jag som sagt och läste igenom boken en gång och anteckningarna ett par gånger, hoppas det fastnar snart! Sen var det koreografin som jag var med på idag, jätterolig dans gör vi, älskar låten, stegen, ja allt! Jag blev hämtad av mamma ett par minuter efter nio, hon hade med sig en hundralapp som jag skulle ge Sofia, jag fick springa upp igen, lämna pengen, springa ner, åka hem, här har jag bytt sängkläder för det behövdes verkligen, sen satt jag i säkert tjugo minuter för att få ihop ett mejl med kallellse till styrelsemötet nästa vecka, skrev ihop en dagordning som jag sen fick klippa och klistra för att det skulle bli rätt fil.


Därefter förde jag över hundra kronor till mamma för pengarna hon hade med sig, blev det krångligt nu? Hur som helst är det här första gången på kvällen som jag kunnat sätta mig ner och skriva lite, göra något "onödigt" för bara min skull, blogga.


Klockan kommer ringa tio över sex imorgon, då ska jag in i duschen och det är bara att gilla läget, men ni vet hur jag känner för onsdagar! Sofia<3Onsdag

 

Nu när jag lägger mig kommer jag att vara alldeles för uppspelt för att somna också, det är nackdelen, man tror man ska vara trött efter en sån här dag, men icke.


Nej nu får jag sluta, vi hörs iallafall imorgon, antingen på morgonen eller eftermiddagen, So long och Godnattie!

Av Sofia Ohlsson - 15 september 2009 16:51

Ååh ett snabbt inlägg hinner jag med, dock hinner jag knappt med mitt liv nu för tiden. Jag kom hem fårn skolan runt tjugo i fyra, har hunnit renskriva mina anteckningar om EU:s historik och ska fortsätta imorgon samt börja plugga på de anteckningarna. Jag har pratat med Gina i 25 minuter, hon ringde och vi hade mycket att prata om så det bara blev så. Jag har ätit lite mat så no more food for today, får stå mig på det här för dagen, lika bra eftersom jag är hemma så sent.


Om en kvart drygt kommer mamma hem, då ska hon köra mig till dansen för hon behövde själv bilen. Jag tar med min samhällen ut och läser lite under Sofias uppvärmning för jag behöver det. Sen är det ju såklart mina grupper före det vilket jag ser fram emot rätt mycket, de är väldigt duktiga mina elever ska ni veta, och idag ska de få lära sig mer, båda grupperna fast på olika sätt.


Har även hunnit fastställa ett datum för styrelsemöte nästa vecka så det ska jag skicka ut mejl om ikväll, sen blir det sängen för imorgon ska jag upp kvart över sex!


Nu får ni ha en så trevlig tisdagskväll, Vi hörs:)

Av Sofia Ohlsson - 15 september 2009 07:18

God morgon

'ölöppppppppppppppppppppppp


det kursiverade är skrivet av min katt när hon hoppade över mitt tangentbord, tänk vad de kan de små liven. Klockan är bara tjugo över sju och jag är helt färdig. Inte färdig som i slut eller utkörd, utan färdig som i klar. Detta innebär att jag kan klä på mig, äte frukost och läsa igenom samhällsprovet i lugn och ro.


Mamma berättade precis att Patrick Swayze har dött, tragiskt, verkligen, även om jag aldrig varit ett stort fan av Dirty dancing eller någon annan film han varit med i så är det en förlust för kändisvärlden. Dessutom kommer nyheten att cirkulera i nyheterna ett par dagar nu och när det handlar om död känner iallafall jag mig alltid lite vemodig.


Ännu en skoldag väntar, engelska, samhälle och naturkunskap står först på tur, dagen avslutas med ensemble och gehörslära. Jag hoppas kunna köra till dansen idag, slippa känna mig stressad på slutet. Ni får iallafall veta mer sen, nu ska jag ner till frukost-och läxbordet. Vi hörs!



Ovido - Quiz & Flashcards