Alla inlägg den 8 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 8 september 2009 15:58

Tiden går så snabbt, nu är det redan tisdageftermiddag och om en och en halv timme ska jag ha min första grupp ute på Dk. Jag är fortfarande förkyld och ligger lågt med träningen men det hindrar inte mina barn från att dansa! Leda kan jag ju fortfarande och det är inte så värst ansträngande att visa koreografin.


Jag har iallafall ätit för ikväll, åt pasta med ost-och skinksås, katterna har busat omkring runt mina ben och uppe på bord och vid spisen så jag blir galen på dem. Tittade lite på tv tidigare och nu försöker jag, via sms, diskutera fram en lösning på problemet med hur jag ska ta mig ut till danskompaniet.


Idag var skolan ganska trevlig, en vanlig tisdag ungefär förutom att gehören var inställd. Jag kom på att min engelsklärare är väldigt trevlig, förtsatt att man är trevlig mot henne såklart. Inte för att jag någonsin tyckt illa om henne, jag var väl bara lite besviken att jag skulle behöva byta lärare sista året på gymnasiet eftersom jag gillade min förra väldigt mycket. Men hon vi har nu är båda bra och snäll, så det känns bra, min samhällslärare är också väldigt gullig och när gruppen är tyst är den trivsam, men det har vi nog inte fått uppleva fler än en gång heller.


Imorgon är ingen vanlig dag nej det är en härlig onsdag hurra hurra hurra. Då är det skapande dramatik bland annat, det är religion b och vi har estetisk verksamhet. Spciellt på den sistnämnda lektionen är det skoj för vi ska göra egna kompositioner i tre små grupper, sist hittde vi en sskrik-effekt på synthen vilket la grunden till vår låt som blir en skräck-inspirerad liten kompostion. Idag hittade jag även en skrattfunktion som jag tänker presentera imorgon som vi måste ha med helt enkelt.


Åh ja, inte så intressant kanske, nu ska jag försöka få kontakt med mor min, ha det bra så hörs vi en liten stund ikväll. Poss å Krahm

Av Sofia Ohlsson - 8 september 2009 07:37

God morgon och allt det där. Jag är så trött att ett par timmar extra i sängen hade lockat. Men det är den där självdisciplinen, jag kan aldrig medvetet försova mig, skolka eller sjukanmäla mig trots att jag egentligen bara är trött. Eller kan, kan jag väl, det beror lite på omständigheterna...


Jag gick upp för rätt så exakt 39 minuter sedan. Har hunnit med sminkningen, håret har plattats till lite extra och för ovanlighetesn skull ha rjag även klätt på mig före jag satte mig vid datorn.


Förkylningen är som den är och halsen är väl lite bättre, lite morgon-bättre. Man brukar ju alltid må bättre på morgonen ni vet. Jag funderar på att ta en alvedon i kräm innan jag går till skolan, varför chansa på att idag ska vara den dagen som jag mår bra utan smärtstillande och febernedsättande? Nej precis, och kräm är ju också gott.


Idag är mammas första dag på jobbet dessutom, så roligt, hon var spänd, tyckte det skulle bli kul att träffa alla och skönt att komma in i lite rutiner. Dessutom kunde det ju inte löst sig bättre eftersom boendet för Jacob löstes igår och allting börjar falla på plats, nu är vi snart en normal familj.


För övrigt längtar jag något enormt till min nittonde födelsedag, åh ja, den 22 Januari smäller det, jag vet, långt dit men det är inte själva fyllandet som lockar mest. Nej det är nog Januari, kylan, snön (som brukar komma mot slutet), brasan på kvällarna och de mörka morgnarna som blir allt ljusare som jag ser fram emot mest. Härlig tid det där.


Nej nu är klockan snart kvart i åtta, vart tar tiden vägen egentligen? Jag ska ju vara på skolan om en halvtimme och ha hunnit äta kräm samt snyta mig, håhå jaja, vi hörs nog en sväng i eftermiddag. Puss och kram skumbanan.

Ovido - Quiz & Flashcards