Alla inlägg den 7 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 7 september 2009 21:10

Men Godkväll på er, jag är en Sofia med ont i halsen, still. Det är vidrigt att svälja och hela svalget river som om det är sand jag svalt. Men jag får hoppas att det snart är över. Alltså ingen dans för mig ikväll, imorgon endast att leda och eventuellt kika lite på koreografin.


Imorgon har vi ingen gehörslära så jag slutar "redan" halv tre. Sen hinner jag väl äta innan det bär av till Danskompaniet.


För övrigt längtar jag till onsdag, min nya favoritdag, mitt i veckan, lugn dag och allt det där. På ONSDAG ska min halsont vara över, så säger vi, så är det utrett, uschamej, och på onsdag har jag planerat att anmäla mig till högskoleprovet, måste helt enkelt göra det igen. Tyvärr har jag svårt att tro att det går mycket bättre den här gången, men sån är jag, aldrig överdrivet positivt inställd till sånt, vi får hålla tummarna helt enkelt. Dagen efter provet åker jag ju till Rom, underbara Rom, som jag längtar.


Nu är det sängen och komedikväll som väntar, vi hörs imorgon, Natti!

Av Sofia Ohlsson - 7 september 2009 15:40

Hemma från skolan, och hemma för att stanna idag. Ingen dans för min del eftersom halsen fortfarande vill något, imorgon får jag bara leda och eventuellt vara med när vi ska dansa på Sofias, inget annat.


Igår kom mammsen hem och imorse fick jag en liten present i form av en plansch med en målad katt, pengarna gick för kattfonden och mamma sa att hon skulle hjälpa mig med en ram så kan vi hänga upp den här hemma. Hittade ett perfekt ställe eftersom jag är lite trött på två småtavlor som hänger här och kattens nyanser passade bättre in i mitt rum än just de tavlorna.


En annan glädjande nyhet är att min mamma numera även är lägenhetsägare, hon och Jacob har vunnit budgivningen som innebär at i slutet av månaden ska Jacob flytta till Lund. Det i sin tur betyder att jag och mamma kommer spendera mycket mer tid där nere och jag blir ensamma barnet hemma mitt sista år, lite småskönt måste jag säga. Har förhoppningar om att lasta in lite saker på Jacobs rum, i smyg såklart.


Så var det med de, så jag är alltså ensam hemma ikväll också, jacob och mamma är och skriver kontrakt nere i Lund och jag tänker äta lasagne även ikväll. Om jag inte börjar hänga upp planschen eller sätter andra inredningsplaner i verket, detta är en win win situation, att Jacob ska flytta alltså. ha det bra allihopa, vi hörs ikväll en sväng!

Ovido - Quiz & Flashcards