Alla inlägg den 6 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 6 september 2009 20:46

Jag har hunnit laga mat, äta, gå en runda och lyssna lite på musik här hemma sen sits jag skrev. Angående musiken handlade det om att jag tror jag valt en ny låt till mina dansgrupper istället för den jag först tänkte.


Rundan var på ungefär 45 minuter och jag gick snabbt, kändes skönt att göra det och jag har lite bättre samvete med tanke på mitt osunda leverna de senaste dagarna.


Om två timmar på ett ungefär, kommer mamma hem. Sweet, mindre sweet att det blir sängen nästan direkt efter det och skolan imorgon. Jag gillar visserligen måndagar, 10.00 - 15.30 och sen dans efter det. Jajemän.


Nu ska jag återgå till Urban legends och sen är det 2 ½ men, ha det bra, och sov gott för vi hörs inte förrän imorgon, Godnatt!

Av Sofia Ohlsson - 6 september 2009 13:46

Hujedamej sån dag det var ej värre tänkas kan. Eller jo, det kunde ju absolut varit en värre dag, det får jag erkänna, jag har sysslat med papperarbete, koreografi, sätta ut platser och koreografera poser. Det tog från klockan halv tolv till halv två, alltså längre än det normalt gör. Men bra blev det tillslut och det är ju de som räknas.


Nu är jag bara så glad att ha lite ledig tid så jag ska fira det med choklad och tv. Därefter bär det ner till affären för att inhandla mat. En tanke som kom över mig är att jag verkligen behöver ett par skor, so bad. Jag har slängt nästan alla mina höst/vinter-skor eftersom de blivit söndriga och fula men nu behöver jag nya, får nog leta fram ett par här hemma tills jag får min nästa pengacheck in på kontot sen får det bli skor som är nästa mål. Hade tänkt köpa något i Rom, både skor och lite snygga kläder och framförallt en väska, men det är nästan två månader dit så något måste jag ju ha på fötterna.


Det är bara att konstatera att jag älskar att shoppa, can't get enough.


Vi hörs senare i eftermiddag eller fram emot kvällen, Ha det!

Av Sofia Ohlsson - 6 september 2009 09:40

God morgon, god morgon, söndag är här, efterlängtade söndag, eller inte. Tiden går så snabbt och det var först runt sex-tiden imorse när jag vaknade som jag kom på att jag måste koreografera lite. Jag är visserligen redan färdig med två åttor till 11-13, i tankarna. Det blir alltid bäst så, om jag får tänka lite och sen är det bara att skriva ner stegen. 9-11 vet jag ännu inte men vi får se helt enkelt, det brukar bli bra i slutändan.


Ikväll kommer mamma hem, hennes flyg är inte förrän kvart i nio ikväll så man kan säga att jag har en heldag ensam till. Jacob är visserligen hemma så helt ensam slipper jag vara.


Jag ska, förutom att koreografera, handla mat och laga vegetarisk lasagne, ååh det var längesedan jag fick äta min mumsiga lasagne. Jag ska också försöka läsa lite naturkunskap för tredje gången, se om det fastnar bättre då.


Nu ska jag iallafall börja med koreograferingen, hörs senare, Hejj!

Ovido - Quiz & Flashcards