Alla inlägg den 5 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 5 september 2009 23:41

Oj, det blev en väldigt trevlig kväll, mycket trevligare än jag kunnat tänka mig. Mamma ringde runt halv-sju tiden för att höra av sig och precis när vi ska lägga på ringer min mobil, det är Gina som snappat upp att jag är ensam hemma och hon tänkt ekomma inom en stund och sällskapa. Ett sällskap som blev drygt fyra och en halv timmes shitchat om allt och inget. Mycket trevligt måste jag säga!


Nu sitter jag på mitt rum och drömmer om alla kläder jag köpt idag, tänker på hur roligt det är att känna sig fin bara i en helt ny outfit, ska bli kul på måndag att få känna sig lite fräsch igen.


Snart är det läggdags och jag känner på mig att jag somnar snabbt, iallafall om katterna vill vara lite snälla och inte busa på mitt rum, då somnar jag aldrig. I natt fick jag säkert lyfta ner Svala från mitt skrivbord sju gånger, uschamej, små busungar.


Nattinatt på er alla, en riktigt uppdaterings-rik dag, nästa så jag slår min kära vän Kakan. Ha det bra hörrni, det ska jag:)

Av Sofia Ohlsson - 5 september 2009 18:35

Ojsan vad aktiv jag är idag, hemskt många inlägg, många men korta inlägg får jag nog ändå säga. Detta är ett inlägg dedikerat mina inköp för dagen, behöver ju inte räkna upp allting ännu en gång, ni ser på bilden.


Det enda jag kan säga är att jag noterade att två av köpen inte har dragits från mitt kort, blev lite förvånad när jag hade över 3000 kvar på kortet, hoppas det drar snart annars får Sofia med dåligt samvete ringa affärerna och se ifall det blivit något fel, vill ju inte bli dömd för något jag inte gjort, typ ta hem kläder jag inte betalt för.


Måste nog säga att sådär spontant är jag mest nöjd med koftan och den vita stickade, kortärmade tröjan. Men jeansen var också pricken över i eftersom det betyder att jag plötsligt har fyra nya långbyxor för hösten, vilket är mer än jag är van vid, iallafall att vara nöjd med alla på en och samma gång är ovanligt. Nu ska jag sluta tjata, enjoy!

Av Sofia Ohlsson - 5 september 2009 15:16

Här kommer lite bilder på katterna, till er alla, men främst mamma som befinner sig i el stoccolmo och saknar dem något galet mycket kan jag tro.


Den gråa luddiga är Svala, vår nyaste, Tilda är den bruna med vit mage och på bilden där alla tre syns är det Zelda - stackaren som måste ha tratt fram till onsdag eftersom hon har steriliserats i veckan. Lägg märke till hur hon ser ut som en liten liten gumma med ett huckle!

Av Sofia Ohlsson - 5 september 2009 14:37

Hejsvej, nu är jag hemma igen, min lilla ensamma shoppingrunda varade i lite mer än två timmar och jag fick köpt en massa bra grejjer. Det blev en kofta, en stickad tröja med korta ärmar, två långärmade tröjor en svart, en vit, fem par strumpbyxor och ett par svartgråa jeansleggings. Helt underbart att shoppa så mycket och snart är min nya garderob komplett.


Ikväll ska jag bara mysa och slappa med katterna, säkert lägga mig tidigt också, man kan lugnt påstå att jag har lite sömbrist. Jag vilar även upp mig för näst-nästa helg, då är det bröllopsparty heeela natten lång för T & P, två veckor senare är det bröllop och ytterligare en stor fest efteråt, den gången för H & P, inte Harry Potter, utan två andra personer.


I stan åt jag på subway, älskade subway, bestämde mig för en stor macka så slipper jag oroa mig för vad jag ska äta ikväll, räcker med något litet och jag behöver inte gå ner till affären på ett par timmar, är grymt sugen på fanta citron också, älskade dricka<3


Nu ska jag fota mina inköp så får ni se lite bilder så fort jag orkar, hejdå så länge!


Av Sofia Ohlsson - 5 september 2009 08:22

God morgon, uppe med tuppen, även idag. Jag är duktig, men idag är det faktiskt med glädje jag traskar upp, dels för att jag ska in till Kristianstad men framförallt för att jag mår bättre. Helt frisk är jag nog inte, men bättre, defenitivt, halsen känns bara lite och för övrigt mår jag bra, febern från igårkväll är helt väck.


Vissa kanske inte tror att jag är sjuk på riktigt när jag gör såhär, jag går ju till skolan, kan gå ner på stan och shoppa. Men jag är sån, gränser finns det ju för mig också, men halsont och någon ynka temperaturändring kan inte hindra mig, jag är sällan sjuk från skolan och även de gånger jag är verkligt sjuk går jag dit även om jag går hem efter halva dagen. Onödigt kan tyckas, men jag missar mindre och någon som är mer envis än mig när det gäller den saken är kanske svår att hitta.


Mamma tog iallafall med sig fönen till Stockholm, och eftersom den inte kommer hem förrän imorgonkväll så valde jag att gå upp extra tidigt idag, ta en dusch och låta håret självtorka. In till stan åker jag 09.52, eller timmen senare, beror lite på håret, hur snabbt det vill torka och sådär.


Där inne ska jag nog få träffa min pappa för först gången sen .. Kan det ha varit juli sist? iallafall sist vi träffades längre än fem minuter, nej, augusti var det ju, 5:e augusti när min farmor fyllde 66, då träffades vi ju hela kvällen. Alltså exakt en månad sedan, det är lite sorgligt när man tänker efter.


Sen hoppas jag självklart på att mycket tröjor handlas in, ett och annat par strumpbyxor vore inte helt fel heller, spännande. På stan går jag allra helst själv, andras åsikter är inte bra när jag handlar kläder. Till exempel om jag inte trivs i något och nån säger att det är JÄTTEfint så blir jag osäker, men värst är det när man hittar något man älskar, visar det för kompisen och den bara "hmm .. jo, men det var väl fint.." och man ser vad de tänker egentligen. Nu låter det som att jag bryr mig jättemycket om vad andra tycker, int epå det sättet, men det är värre när man får den där känslan, WOW, jag gillar det här och den antiklimax-känslan det ger att se vad någon annan tycker. Plötsligt är det inte lika kul att gå och ställa sig i den långa kön för att köpa plagget, har man redan köpt det och någon reagerar så är det annorlunda, då bryr jag mig inte.


Därför är min mamma bäst att ha med på stan, hon är ärlig, snäll och uppmuntrande, så ska det vara!


Nu ska jag nog äta frukost och försöka frottera håret lite mer, vi hörs senare, ha en bra lördag kära läsare. Hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards