Alla inlägg den 2 september 2009

Av Sofia Ohlsson - 2 september 2009 21:41

Uschamej, det hade inte varit fy skam att sova natten lång och slippa vakna förrän tolv-tiden. Jag önskar jag kunde göra så, men jag kan inte, kalla det självdisciplin men börjar skolan kvart över åtta så måste jag gå upp senast sju, och jag gör det också. I mitt liv har jag försovit mig två gånger vad jag vet.


Imorgonkväll och natt är jag helt ensam hemma, bortsett från tre små kisar såklart. Det känns lite konstigt, är ju inget stort fan av att sova ensam, iallafall inte i vårt hus. En liten etta hade nog gått bra.


Nu närmar sig klockan tio och jag är rejält trött, en liten powerwalk-promenad blev det på hemvägen, jag gick inom konsum för att handla och backen upp. Att gå utifrån falkvik och den rundan hem är inte överdrivet lång, på sin höjd tar det väl 25 minuter, men jag gick fort så det gick nog på 25 minuter med inräknat tiden jag gick inne i affären och handlade. Var riktigt svettig när jag kom hem så det var väl lite positivt med att jag har rört på mig idag.


Nu är det sängen som väntar, och en längre natt, nämligen till klockan sju, ska jag få sova. Vi hörs någon gång imorgon, ha det bra tills dess, like always. Bye



Av Sofia Ohlsson - 2 september 2009 15:50

Nu är jag alltså hemma från skolan, lite sådär onsdags-sliten som man kan bli ibland ni vet. Mitt i veckan, trött efter tre skoldagar till 15.30 men ändå positiv för helgen är snart här.


Idag hade jag ju drama, vi bestämde oss för vad vi ska ha för dramaproduktion till våren och idéerna bara flödade. Det var jag och mina kompisar som presenterade grundidén till pjäsen och de flesta nappade helt enkelt på det. Många kom med roliga förlsag som vi inte ens tänkt på. Det kommer att bli hur bra som helst.


Ikväll är det alltså ledarmöte, det brukar ta tid de där mötena och det börjare redan om två timmar. Jag vet inte hur jag ska hinna äta, men jag åt en riktig pastasallad till lunch så något litet borde räcka ikväll.


Nu är jag så trött att jag tänkte vila en stund innan det är dags att traska ut till nakterhuset. Vi hörs ikväll ha det!

Av Sofia Ohlsson - 2 september 2009 07:37

God morgon god morgon tjalalaala, idag är det onsdag, klockan är 07.37 och jag är färdigare än jag normalt brukar vara vid den här tiden, jajemän. Klockan stängdes av runt tio över sex, in i duschen, fixa mig, äta frullebulle och nu sitta vid datorn.


Idag är det en ganksa lång men ganska trevlig dag i skolan. Samhälle b är först ut, tätt följt av estetisk verksamhet, religion b är nästa lektion att ta plats, återföljt av en håltimme där det egentligen står kör på schemat.


Dagens sista lektion är Skapande dramatik och halv fyra beräknas jag vara hemma. Det hade inte varit fy skam med en kväll då jag kunde ha det trevligt, äta vad jag vill och hinna med att laga det, titta lite på tv och bara slappa. Men dansen är kvar i mitt liv ännu denna kväll då vi har ledarmöte, men från och med imorgon slipper jag de flesta bekymmer förutom bekymret att koreografera som jag slipper först i december nån gång.


Nu låtet det som att jag inte gillar dansen, det gör jag ju, men när fantasin tryter är det inte lika roligt att korra så att säga.


Nu bär det snart av mot skolan, ni får ha en fin dag, jag ska ha det hade jag tänkt, vi hörs i eftermiddag då, Hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards