Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Sofia Ohlsson - 28 augusti 2009 23:23

Idag har jag alltså varit i Malmö med min älskade mor. I vanliga fall har jag fetesovmorgon på fredagar och just idag hade min klass lektion först halv ett ungefär. Men jag skuttade upp, pigg och glad, klockan kvart i sju för att duscha. Det blev till att göra sig iorndning innan jag och mamma tog oss ner till tåget som gick 08.52 10.32 var vi i Malmö redo för dagens shopping.


Först hittade jag ingenting, sen hittade jag allting. Jeans blev dagens första och gladaste köp. Antagligen för att jag har riktigt svårt för att hitta jeans som passar och ännu svårare för att matcha in så de kostar under tusenlappen.


Två jeanskjolar, tre randiga tröjor, en stickad tröja, smink, två bh:ar och tio trosor senare var jag rätt så färdig. Jeanskjolarna köptes på gina tricot respektive Vero Moda. Stickade tröjan - Vero Moda. Två randiga tröjor på Gina Tricot, en randig tröja på Zara, trosorna och sminket på H&M samt bh:arna från Triumph.


Trosorna köpte jag för att kunna slänga alla andra gamla som jag har och är urtvättade det var därför det blev så många och med H&M:s tre-pack för 129:- kunde jag inte låta bli! Bh:arna har också en liten historia. Jag och mamma gick till triumph för att bli mätta och uppassade. De trevliga butiksägarna sprang runt och bar in säkert 15 modeller som jag fick prova innan jag fastnade för två fina i rätt storlek. Visade sig att jag gått omkring med nästan två storlekar för smått ett bra tag, ojdå.


Jag är alltså nöjd med dagens inköp och saknar bara ett par leggings, kanske två, sen är jag nöjd.


Dagens mat har vi ätit och fikat på Normans Delhi, Espresso House och pressbyrån (haha, choklad)


Nu ska jag snart sova - det har verkligen varit en lång dag. Vi hörs imorgon då jag hoppas på någon form av underhållning, men den verkar jag få skapa själv, Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards