Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Sofia Ohlsson - 25 augusti 2009 22:14

Jo ett litet inlägg hann jag nu ikväll, se där! klockan är kvart över tio och hela jag är så trött så det bara skriker om det. Gissar på träningsvärk imorgon men det är gött, körde rejält (så mycket jag orkade) på sofias styrka, uppvärmd var jag redan efter att ha dansat i två timmar. Det var helt sjukt rent ut sagt vad dålig konditonen är, det bara snurrade när jag tittade på barnen och frågade om de var uppvärmda. Det var dem, jag också.


Annars har det inte hänt mycket mer på den fronten - annat är det här hemma, med en ny liten bäse och allt. Hon är liten och rultig men det är bara pälsen. En riktig bäbiskropp har hon, så söt! De andra katterna är avvaktande, Zelda fräser och morrar så fort hon kommer i närheten och tilda är bara nyfiken.


Imorgon är det iallafall skola igen, upp halv sju så jag borde nog sova nu? japp, tror jag med. Vi hörs, natti på er!

Av Sofia Ohlsson - 25 augusti 2009 15:26

Dagen har varit okej, lite lång tycker jag och med detta vädret känns det värre någonstans. Jag var varm och svettig när jag kom hem (usch) fick slita av mig äckelkänslan genom att byta lite kläder och nu har jag bara kommit halvvägs.


Ikväll är det dans och jag ska få träffa alla mina elever, nya som gamla i två timmar ska jag leda. Sen är det dans för egen del i Sofia A's Street 18+. Får väl se hur mycket jag hänger med den här terminen men jag kan ju säga att redan nu känns det vemodigt att vara i lokalen från halv sex till nio. Det är dock av en särskild anledning för dagen det är nämligen så att mamma kör hemåt med nya misekisen och jag vill inget annat än att mysa ordentligt med henne, klappa det lilla livet och lära känna henne. Troligtvis får jag inte ens träffa henne förrän jag ska vandra ut till danskompaniet om en drygt timme och fyrtiofem minuter. Det betyder att jag inte heller hinner äta lagad mat innan dansen vilket inte är så bra.


Imorgon är iallafall en dag att längta efter med skapande dramatik och första kvällen sen mamma kom hem som jag får träffa henne ordentligt. Nej usch nu måste jag ta på mig danskläder och börja planera kvällen, hur jag ska ta mig ut och så vidare. Ha det bra, vi hörs, kanske inte förrän imorgon, hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards