Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Sofia Ohlsson - 24 augusti 2009 22:03

Uuh vilken dag. Jag minns inte senast jag var såhär trött i både kropp och sinne klockan tio en vanlig måndagskväll.


Dagen har varit påfrestande men inte mycket mer än så, jag har iallafall haft roligt och har lärt mig att inte oroa mig för saker jag inte kan styra över för tillfället. Allt sånt får man ta som det kommer helt enkelt


Dansen drog igång för Tina klockan kvart i sex, en och en halv-timme senare var det Sara och Johannas jazz i en timme innan jag vandrade hemåt. Bara att gå dit och tillbaka är jobbigt, iallafall i den takten jag höll.


Imorgon är mina grupper i två timmar och därefter sofias street i en och en halv timme. Jag tänkte jag skulle köra dit för att gå hem klockan nio på kvällen är inte alltför frestande.


Nu får jag nog avsluta det här inlägget för klockan ska ringa halv sju imorgon och då vill jag minsann inte känna mig som jag gör nu. Vi hörs, ha det fint:)

Av Sofia Ohlsson - 24 augusti 2009 09:16

Måndagmorgon, ensam i hemmet, har hunnit med mer än jag normalt brukar.


Inatt vaknade jag 01.16, katterna busade onmkring lite lätt men jag somnade om. Sen vaknade jag 04.16 igen och hann tänka tanken att det var som i en skräckfilm när ett visst klockslag förföljer en, i mitt fall, sexton minuter över. Sedan vaknade jag runt sex-sju tiden och lyckades aldrig riktigt somna om ordentligt.


Jag gick upp halv nio i allafall, gjorde min iordning, åt frukost, japp ni läste rätt, jag åt frukost. Flingor med mjölk och en persika och snart ska jag borsta tänderna och sedan klä på mig och efter det dra till skolan. Jag har alltså hunnit med mycket redan nu på drygt fyrtiofem minuter.


Ikväll drar dansen igång vilket jag firar med två och en halv-timmes svettandes på jazzen. Imorgon börjar mina lektioner vilket jag ser fram emot med blandade känslor. NU måste jag klä på mig för det har redan gått fem minute sen detta inlägget började skrivas. Vi hörs senare, ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards