Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Sofia Ohlsson - 21 augusti 2009 17:31

Jag är sjukt besviken på hur kvällen har blivit. Jag skulle ju träffat någon kompis, hittat på något, men det är tråkigt att alltid vara den som frågar, eller att ingen kan när man väl ringer och hör med dem.


Visst saker händer, man har rätt till en lugn fredag hemma, men min lugna fredag alldeles ensam hemma är högst ofrivillig.


Pizza ska jag äta iallafall, och godis såklart. Sen ska jag köpa lite dricka till imorgon sen ska jag nog sova tidigt, gissart på att jag är ensma hela natten också eftersom jacob inte har varit hemma sen jag kom hem och hälften av matpengarna är borta. pengar som ska räcka hela helgen.


Jag är hungrig och trött men tänkte inte beställa mat förrän om en och en halv timme. Vi hörs kanske imorgon eller ikväll om jag har något roligt att berätta. Hejdå

Av Sofia Ohlsson - 21 augusti 2009 14:57

Nu är jag hemma från skolan, jag känner på mig att fredagen kommer att bli en av mina favoritdagar, lagom långa lektioner, lagom roliga ämnen och avslutas på bästa sätt, med skapande dramatik.


Dagen började 10.45 med Naturkunskap B, lektionen varade i 55 minuter och sen var det lunch, tyvärr blodkorv och potatisplättar, inte någon favorit, men vad gör man? Svenska B följt av samarbetsövningar på draman fick avsluta denna skoldag. Ikväll har jag inga planer och jag önskar att någon kompis kunde komma hem till mig, äta pizza, titta på tv och smaska på godis. Mamma min älskade mamma skriver prov om två timmar och jag ska tänka på henne och hålla mina tummar. Provet varar i 100 minuter och inatt sover hon på hotell. Imorgon är det examinationsdag nummer två, då är det behandlingar som gäller och sen kommer hon hem på kvällen. Hela helgen avskutas med att de får reda på resultaten, en och en, på söndagen, därefter går hela klassen ut och äter. Så på måndag när mamma kommer hem är hon bara min igen! ingen Malmö ska få konkurrera ut mig, brorsan och katterna, då får vi träffas på kvällar igen, efter nästan ett år ifrån varandra.


Så det känns bra, Nu -> slappande framför tv:n och om jag kan hoppas jag kunna äta något gott efterosm potatisbullen jag ät till lunch böjar svika mig, rent energimässigt. Vi hörs senare, tjadå!

Ovido - Quiz & Flashcards