Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Sofia Ohlsson - 18 augusti 2009 18:19

Kvällen flyter på, sakta men säkert har jag hunnit handla, prata med Cocco i telefon en stund, lagat mat och .. ja inte så mycket mer vill jag väl inte påstå att det har hunnits med.


Men vi treor har kört på hårt i skolan och redan fått läxa i svenska och engelska för den här veckan så jag lär inte hinna bli uttråkad innan det är dags att sova igen. Imorgon är också en tidig dag, och lång, dock bara tre lektioner eftersom alla musiklektioner den här veckan är inställd, sista lektionen är skapande dramatik, något jag ser fram emot ordentligt.


Nu kanske jag skulle läsa svenskan så jag blir färdig med skiten och kan fokusera på annat imorgon på våra håltimmar. Vi hörs ha det fint!

Av Sofia Ohlsson - 18 augusti 2009 14:28

Haha ojoj vilken dag, började klockan sju när jag gick upp, lite svårare idag måste jag nog säga, men upp kom jag och sådär farligt var det inte ändå.


Till skolan redan åtta i morse och första lektionen var Engelska C, ny lärare, ny grupp, nya kurskamrater, helt okej är väl dagens betyg. Jag tror absolut att det kommer funka som det ska och jag är glad att jag valt engelska. Dagens andra lektion var samhällskunskap b, en jättemysig lärare och jag blev påmind direkt om varför jag gillar samhällskunskap. Det är kanske konstigt, att ha det som ett av favoritämnena, men det är något med allmänbildningen, hur samhället är uppbyggt och fungerar samt politik som intresserar mig.


Lunchen följdes av en hel del skratt nere i musiksalarna med Janne, han är så rolig den mannen, drar helt sjuka skämt sen skrattar han själv så han nästan storknar, vi också såklart, han är en sån där som man undrar "Vad får han allt ifrån?" varje gång han kommer med något nytt.


Naturkunskap B är också en ny kurs som dagen fick avslutas med, läraren är mysig och jag har hört mycket bra om honom så vi får väl hoppas att mitt intresse för kursen kommer hålla i sig året ut.


NÅGOT jag inte får glömma att berätta är att Bäbis-Zelda fyller två år idag, min lilla kisemise har blivit stor och vi firar detta med att mysa ikväll. Det innebär ungefär att katterna får Sheba som de älskar och att vi pussar på dom lite extra mycket. Annars får ni ha en fortsatt fin tisdag, själv borde jag gå ner till affären snart, vi hörs senare, hejdå:)

Ovido - Quiz & Flashcards