Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Sofia Ohlsson - 13 augusti 2009 21:06

Hih, nu är jag hemma. Hemma från jobb, hemma från frisören och hemma från affären där jag handlade lite saker. Dock ingen mat, nej för jag var hemma så sent från alexandra att jag inte orkade laga mat. Nej det blev köpepizza som jacob så snällt hämtade och åt en fjärdedel av, själv orkade jag bara halva och nu sitter jag på mitt rum, trött, längtar efter världens bästa mamms och med endast tre jobbedagar kvar.


Har fått vad jag misstänker är min sista anmälning till dansen också, känner mig rejält peppad nu att börja. Ska försöka njuta av min tid som jag slipper tänka på att koreografera nu i två veckor.


Hos Alexandra fick jag topparna klippta, håret slingat och en massa skitsnack emellan. Eller skitsnack ska jag inte säga, vi diskuterade saker som är viktiga, planerade och hade himla trevligt.


Imorgon börjar jag först elva vilket innebär att jag får sovmorgon ända till kvart i tio, det är guld värt. Nu ska jag minsann lägga mig i sängen, kolla på tv och smaska på gottgott. Vi hörs helt enkelt någon annan dag, godnatt på er:*

Av Sofia Ohlsson - 13 augusti 2009 09:17

Jiho, veckan går så snabbt och imorgon är det fredag. Tjalala, två ynka arbetsdagar kvar med 6 timmars-pass och därefter två ynka med 4 timmar. Idag börjar jag tio vilket innebär att jag egentligen borde vara påväg neråt, ska ju ta ut pengar eftersom jag ska klippa mig efter jobbet.


Men här sitter jag, som ett litet fån, är inte helt färdig med min vanliga internetrunda,

Bilddagboken,

Bloglovin (kolla alla mina bloggar som jag bevakar)

Bloggagratis

Facebook

Danskompaniet.se

Aftonbladet


Ungefär så ser den ut och ganska så ungefär i den ordningen. Alltså förstår ni att jag har tre sidor kvar innan jag känner mig färdig. Ute skiner solen och jag ska sitta i skugga hela dagen, så kan det gå när inte hatten är på. Lite sorgligt är det, men pengar blir det, som jag så enträget tjatar om varje dag, pengar pengar pengar. Har surfat inne på ginatricot.com också ett par gånger, har hittat min nya garderob, tyvärr misstänker jag att hälften inte finns kvar när jag väl har råd att handla så jag ska inte bygga upp förväntnigar på vad jag vill köpa, har jag sagt till mig själv, och såklart så kan jag inte tänka på annat än alla kläder jag vill ha nu.


Imorgon är sista dagen för eleverna att återanmäla sig till dansen och jag är färdig med de första åttorna som de ska lära sig första lektionen, båda grupperna. Det är så underbart skönt och det innebär att jag slipper tänka på dansen förrän tisdagen den 25 Augusti.


Nu kanske jag borde gå ner på stan iallafall, mot bank-o-maten och muséet bär det. Vi hörs senare ikväll, tjolong!


Ovido - Quiz & Flashcards