Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Sofia Ohlsson - 7 augusti 2009 17:24

Nu äre näästan helg, wowo, de sista timmarna på jobbet gick relativt snabbt och jag har kommit på att värsta tiden på dagen är när jag har lunch, sitter hemma, har precis ätit upp och ska gå ner tillbaka till jobbet. Då hade jag gärna stannat. För de övriga timmarna på dygnet funkar ju jättebra, som nu de två sista timmarna nästan så spelade jag kort med Erica, lade patient och vattnade blommor, jobbigare är det inte.


Ikväll kommer mamma hem tidigare, redan om tre och en halv timme, jajamän och hon har en subbis till mig, en go macka med mums på. Passade även på att köpa ett choklad när jag gick hem fårn jobbet så jag har något att se fram emot till ikväll. Imorgon får jag sova ända till kvart i tio och sen är det ju fest på kvällen, jo det är en trevligare dag nu!

Av Sofia Ohlsson - 7 augusti 2009 09:10

YES, äntligen fredag. Nu är klockan tio över nio och jag är redo för ytterligare en dag på muséet. Det gör lite ont att det är så fint väder och jag hade mer än gärna solat eller badat, men det får vara så nu, inom ett år ska jag åka på en riktig sol och bad - semester så jag får se fram emot den istället. Och såklart resan till rom - som visserligen är mer av en shopping&sevärdhets-resa men fortfarande - Åh vad jag längtar.


Som sagt, äckligt varmt ute och sart traskar jag och min oreanga kommun- tshirt ner på stan. Ikväll firar Kajsa sin artonårsdag och jag ska sitta hemma, så jäkla trist för jag saknar mina vänner så det skriker om det, vi lär inte träffas förrän den 17 augusti nu - på tok för lång tid till dess. Imorgon är det iallafall lite firande för Cornelia så lite roligt får jag ha i helgen, även om både morgondagen och söndag bjuder på fyra timmars jobb var.


En annan sak som glädjer mig är att jag antagligen hittat vilken klänning jag ska ha på Tinas bröllopsparty. En som jag bara använt en gång tidigare - på min farbrors bröllop för två år sedan. Den satt fortfarande rätt okej på mig och är festlig men varken för mycket eller för lite. Jag ska köpa en ny klänning i höst till Heidis bröllop också, ooh vad jag längtar.


Nu bär det neråt innan jag blir alldeles för stressad - vi hörs senare, hejsvejs.

Skapa flashcards