Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Sofia Ohlsson - 2 augusti 2009 18:14

Hela min mn är full med blåsor. Ni vet förkylningsblåsor som iallafall jag alltid brukar kalla dem. Små vita, onda prickar som svider och jag kan knappt äta. På tungspetsen, under tungan, vid sidan om tungan och på underläppen. Jag hatar det, jag avskyr hela känslan och de blir inte bättre av att jag haft det såhär i flera veckor.


Imorgon planerar jag att åka till kristianstad, vet inte hur, när eller på vilket sätt, allting känns så oklart om morgondagen och jag vet också att jag ska försöka komma in till Kristianstadskliniken så de kan titta på min hemska mun. Köpa present till Cocco står också högt på prioriteringslistan, faktum är att det ligger till grund för mitt kristianstadsbesök.


Det är tråkigt att jobba helg på det viset jag gör för sen jag började jobba har ingen hört av sig och vill hitta på någonting. Vardagarna kan jag förstå för andras skull att de inte vill göra något efter fem men på helgerna när jag slutar 15 finns det mer av dagen, men all är iväg, eller med någon annan eller okontaktbara. Det är tråkigt, och tråkigare är det att ha blåsor i munnen när det är så.


Uscha vilken jobbig kväll det här blev, och vad ledsen det gör mig,

Av Sofia Ohlsson - 2 augusti 2009 16:21

Sucksuck, idag var det jobb igen, den absolut segaste dagen hittintills. Men det är väl inte mer att vänta sig en söndag, vi hade sammanlagt 16 besökare på fyra timmar, konsthallen hade ungefär 3 besökare.


Hemma hann jag vara en halvtimme innan jag fick åka och handla i affären, där kassörskan glömde trycka in att jag skulle ha över beloppet, och eftersom mamma måste lämna pengar till imorgon så fick jag åka och ta ut pengar där man bara kunde ta ut 500-lappar. Så händelserik har min dag alltså varit...


Jag köpte en påse godis i affären också för det är är som en blandad fredag/lördag för mig, jag är ledig imorgon och kan stanna uppe lite längre ikväll men jobb i övermorgon igen.


Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards