Alla inlägg under juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 7 juli 2009 14:36

Dagen fortsätter, jag har solat en stund ute. Jag hatar att sola, fullkomligt hatar det. Jag försöker alltid, lägger mig ute i trädgården, det är varmt, tråkigt, jag svettas och när det känns som jag legat där i två timmar så går jag in för att checka brännan, klockan på väggen visar att jag bara varit ute en halvtimme och jag ger upp.


Så därför är jag nu grinig, ligger i min säng framför tv:n och somnar emellanåt. Jag väntar på att min bror ska handla korv nere på affären så jag kan äta för första gången idag. Jag väntar på att någon ska vilja hitta på något med mig nån dag eller kväll, eller väntar och väntar, jag ska fråga någon och planen är Kristianstadsdagarna. Vi får se hur det blir med det.


Höres!

Av Sofia Ohlsson - 7 juli 2009 10:05

Tisdagsmorgon. Återigen hemma i mitt kära hus och belönad med tre veckors -ingenting att göra.


Jag hade ställt min klockan på halv tio idag eftersom det är en perfekt balans mellan att få sova ut men ändå inte missa hela dagen. Jag vaknade nio och stängde av larmet, gick in till mammas svala rum och sov lite till, eller ja, vilade är nog rätt ord. Klockan var nog tjugo över nio när jag gav upp och gick ner. Där märkte jag att Bäse nummer två, Tilda alltså, var märkbart irriterad. Hennes svans gick fram och tillbaka och då och då slängde hon sig på sidan för att frenetiskt slicka på en stor hårknuta på hennes högra sida. Hon jamade och gick efter mig, tillslut fick jag klippa bort den. Nu är hon inte alls lika irriterad, stackars tusse det var en rejäl knuta hon fått ihop. Just nu busar båda katterna med varandra och den runda lilla humlan vi köpt till dem.


Jag ska blåsa mitt hår eftersom jag hann med en dusch innan. Därefter bär det av till stadsbiblioteket, Swedbank, Nordea och till sist ska jag mejla kommunen. Ja jag säger då det, ibland känns det som om jag är tio år äldre, och inte i en positiv mening.


Vi hörs senare! Hejdo.

Av Sofia Ohlsson - 6 juli 2009 21:51

ÄNTLIGEN är jag hemma i sölvesborg. Hemma i mitt rum, hemma hos kisarna och hemma hos min familj.


Jag har längtat efter den här dagen och nu är det tre veckors ledighet som väntar.


Imorgon ska jag ner på banken, återlämna en bok och slappa, så skönt utan måsten. Sen hoppas jag innerligt på att det blir tillfälle för Kristianstadsdagarna.


Nu ska jag fortsätta njuta av att jag är hemma, Ha det gott!

Av Sofia Ohlsson - 5 juli 2009 16:17

Nu har jag slutat jobba för den här gången, ett par tusenlappar rikare och en hel del erfarenheter har jag skaffat mig. Riktigt välbehövda lovord från chefen och löfte om jobb nästa sommar om jag hör av mig i tid.


Nu är det 20-års -kalas för Johanna och jag och jennifer sitter med bordsplaceringen. Jag kommer att sova gott inatt och hur länge jag vill imorgon, sen bär det hem till min efterlängtade familj och mitt rum.


Vi hörs mer sen!

Av Sofia Ohlsson - 4 juli 2009 22:31

Idag var den näst sista dagen hos Voja och gänget. Idag var den åttonde dagen i rad som jag jobbade och den femte dagen i rad som jag gick upp halv sju på morgonen.


Det var en ganska trevlig dag med mycet stress och många kunder. Voja är så snäll och jag önskar att jag får möjlighet att jobba för honom igen. Tolv timmars jobb idag följdes av den dagliga promenaden hem (och dit på morgnarna) som tar drygt tjugo-tjugofem minuter. Väl hemma är det tjugoårsfest för Johanna, för vännerna eftersom hon fyller först imorgon och då kommer slätingarna. Så gården är full med tjugo fulla ungdomar som skrattar och pratar och springer på toa om vartannat. Ganska härligt stämning får jag säga och alla har varit trevliga mot mig. Dock så är sömn efterlängtat och välbehövligt då det är min sista dag imorgon som jag börjar åtta.


Nu vet jag knappt vad jag skriver eller hur jag sa avsluta, så nu ska jag helt enkelt sova, bädda och bära in mina saker i jennifers rum först.


Godnatt!

Av Sofia Ohlsson - 3 juli 2009 20:46

Idag var den nästnäst sista dagen på dt här jobbet. Jag kom på mig själv med att tänka så "Dagen innan Näst sista dagen, om två dygn har jag slutat". Hur sogligt är inte det? Hur ofta brukar man räkna ner på det viset? Jag skyller på att jag är trött, för trivs gör jag fortfarande, som jag sagt alla andra gånger. Jag är noggrann med att jag trivs eftersom jag avsydde mitt förra jobb och vill visa att det inte handlade om mig själv eller en negativ inställning till att jobba. Då handlade det om hur jag upplevde att jag blev bemött, idag känner jag mig fri och respeterad på mitt sommarjobb, det är viktigt.


Slutade dessutom redan vid fem idag, alltså en timme tidigare än det var meningen. Imorgon jobbar jag tolv timmar, från åtta till åtta och på söndag är det bara sju timmar. Så ni ser, jag räknar ändå ner. Men det börjar bli tröttsamt att gå upp tjugo i sju som tidigast och värken i fötterna går inte över på natten längre. Den ersätts av en träningsvärk som går i vågor genom fötterna.


Nu ska jag sluta klaga och sprida glädjen jag trots allt känner. Om tio minuter kör vi upp och köper Chirre, eller "chips" om man nu vill vara sån. Därefter väntar en dusch som för första gången på ett tag inte är så efterlängtad, det är ju så jobbigt att stå upp i den smala lilla.. Ja just så, positiv var det. Jag sa duscha sen, därefter äta chippi och sen sängen, vi kan slå vad men helt ärligt tror jag inte att jag, mig själv till trots, kommer ligga i sängen förrän klockan är över tolv. Fan, varför. Så ska jag upp imorgon igen, 06.40 Jag är bra jag.


Nu blev det ett långt inlägg, och jag har skrivit om allt och inget, säert väldigt rörigt. Chipz på Videocenter var det ja, Hajdå

Av Sofia Ohlsson - 2 juli 2009 22:48

Det bästa med idag är att dagen är över snart. Ungefär så känner jag, det har varit en jobbig dag fysiskt och psykiskt.


Jag var hemma för en tjugo minuter sen ungefär, jag ska upp halv sju imorgon igen så jag måste sova nu.


Vi hörs, nu är det bara tre dagar kvar på det här jobbet och sen ska jag hem, hemhemhem.


Av Sofia Ohlsson - 1 juli 2009 19:15

Orkar inte skriva så mycket om dagen, var nog den tröttaste än så länge iallafall, antagligen påverkad av gårdagens långa pass och för få timmars sömn i natt. Det tog ett par timmar innan jag kom igång och idag blev det bara tio timmar 8-18, så jag ska lägga mig i tid ikväll så jag orkar med morgondagen som ska bli rätt lång.


Men om ni är intresserade så trivs jag fortfarande, de är fortfarande snälla och eftersom det bara är fyra dagars jobb var nu börjar jag se ett slut och ett par tusenlappar framför mig.


Nu ska jag försöka ta mig in i duschen. Men med mina tidigare erfarenheter gissar jag på att klockan kommer vara en bit över åtta innan jag är färdig att duscha.


Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards