Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 29 juli 2009 22:48

Usch nu är det kväll och imorgon väntar ytterligare en dag med arbete. På förmiddagen ska vi göra något roligt tror jag, sen ska jag gräva ner mig i Harry Potters förtrollade värld.


Jag har ett par brev kvar att skriva och sen ska jag köpa 21 frimärken och lägga alla på posten. Just nu ser det tråkigt ut rent ekonomiskt för mig - det är aldrig roligt att ligga ute med pengar men jag får hoppas på att de är tillbaka innan skolan börjat så jag kan köpa block och pennor.


Om en kvart kommer mamma in med tåget och jag ska ner och hämta henne, ute regnar det och här inne är det olidligt varmt och jag har inget mer att skriva om, hoppas att cornet vill fika med mig någon lunch imorgon eller fredag, sen drar hon iväg till stockholm också. Var är alla mina vänner kan man fråga sig, en fika mellan 2 och 3 är iallafall uppskattat, en sallad eller macka, mumsie.


Nu kör jag ner på stan, Godnatt!

Av Sofia Ohlsson - 29 juli 2009 18:39

Onsdagen och andra dagen på jobbet. Det har varit en trevlig, stillsam och väldigt lugn dag, idag också. Det började klockan elva då jag och jakob började. Annabelle och Erica hade då redan suttit en timme för avprickning.


Jag, Jakob och vår arbetsledare, Pål, skulle syssla med någon form av hantverk även idag. För att visa lite medeltida historiska former av hantverk antar jag. Så igår var det alltså tova ull, idag var det smide. Jag smidde en kapsylöppnare, det var rätt häftigt att banka på en järnbit som är drygt 800 grader varm, en rolig upplevelse. Det höll vi på med i tre timmar, medan lite besökare kom, tittade och fick ställa frågor. Klockan ett satt jag och prickade av och två var det lunch. Klockan tre var jag tillbaka för avprickning de tre sista timmarna. Jag läste Harry Potter och halvblodsprinsen, mest i väntan på dödsrelikerna men eftersom vi inte kan hitta den här hemma så ska jag låna den av Cocco ikväll.


Det blev ganska mycket pratande med Pål också när de andra gått och jakob satt på konsthallen, han pluggar i Lund och så fort jag hör någon berätta om studentlivet där blir jag mer motiverad att gå. utbildningen vet jag redan att den är bra där så nu är det främst staden som lockar.


Nu har jag en massa danslappar som ska ordnas, jag och Cocco ska träffas en liten stund vi har ju inte gjort det på länge. Nu får jag ner och hämta bilen så jag kan köra ut till Cocco, Dk och Heidi som också ska äras ett besök.


Vi hörs hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards