Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 27 juli 2009 16:52

Jag börjar bli lite stressad nu. Jag har varit ute på danskompaniet och lämnat kläderna som jag hade lånat. Jag har skrivit ut lite rekommendationer och ska skriva ut ett par till. Jag ska ta ut pengar och handla 25 frimärken i veckan, posta en massa brev och rekommendera alla mina elever till dansgrupper. Det är nog inte lika mycket att göra som det låter, men det är alltid jobbigt innan man kommit igång, att veta att man har en massa saker som ska ordnas.


Jag är dessutom lite ledsen och besviken på min pappa, det är en annan historia men det är jobbiga känslor som måste komma ut och jag tycker att det är en självklarhet att man som förälder ställer upp och inte kommer undan med ursäkten att man inte har lust att lägga tid eller pengar på att hjälpa till.


För övrigt är mamma hemma från sin första skoldag sen ledigheten om ungefär fyra timmar. Jag ska laga lite mat till imorgon, ikväll orkar jag nog inte äta mer men vi får väl se, just nu är jag väldigt grinig så ska försöka bli av med den känslan och rycka upp mig! längtar tills imorgon, tjadå.

Av Sofia Ohlsson - 27 juli 2009 11:10

Nej, inte riktigt så illa som titeln påstår är det. Till och med positivt känns det, att få börja göra lite nytta igen. Men idag är sista dagen och jag behöver verkligen få ordning på lite saker.


Jag ska skicka ut rekommendationer till mina elever, men det är inte lätt när jag har många obesvarade frågor. Jag ska köra ut till danskompaniet och lämna lite saker som jag haft nu ett par veckor. Jag ska handla mat, laga kvällsmat som jag även kan ta med mig imorgon, pastsallad står högt på listan, enkelt och gott.


Jag ska göra en massa olika saker och imorgon börjar kommunjobbbet. Som jag tjatat om detta jobb, klagat, längtat, funderat. Det är alltid lite smått nervöst när man inte kommit igång, första dagen och sådär. Men det känns mycket bra för övrigt.


Nu ska jag gå ner och påbörja allting, skriva ut rekommendationer, tjingeling.

Skapa flashcards