Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 26 juli 2009 17:08

Oj en sån tokig söndag det blev! Här satt jag och mamma runt halv två och klagade på hur tråkigt vi hade det. Som mamma sa hade hon ingen ork till att plugga och själv höll jag på att dö av tristess.


Vi försökte komma på något vi kunde göra som inte skulle vara allt för dyrt eller ta allt för lång tid. Nova - för långt iväg. Hässleholm - tråkig stad, ronneby - vad gör man där? ungefär så lät det.


Sen sa mamma, och skrattade lite samtidigt. "Ska vi åka till Bromölla möbelaffär?". Något var vi ju tvungna att göra åt vår situation och det verkade inte bättre än att den bästa idén hade kläckts. Så vi satte oss i bilen, jag körde och mamma bestämde åt vilket håll. I bromölla köpte jag en ram och mamma ett ljus. Efteråt åkte vi till humletorkan, ett mysigt litet fik där de sålde hemtextil utanför Näsum och sen körde vi förbi vånga och hem igen, ett pa timmars utflykt och en liten verklighetsflykt blev det. För det var först när jag kom hem som jag kom på att det är ista dagen ledighet imorgon och första dagen i skolan för mammis.


Ramen jag köpte användes till att rama in min mormor och morfars bröllopsfoto, visst blev det fint?


Av Sofia Ohlsson - 26 juli 2009 10:17

Idag är det söndag, igen. Jag avskyr söndagar och att det aldrig finns något att göra. Ibland intalar jag mig själv att om jag bott i en större stad eller i ett intressantare samhälle så skulle jag inte avsky söndagar lika mycket. Någonting att göra ni vet, att kunna gå ut och gå en runda och stöta på mer än två personer. Att kunna gå t på stan och möta någon iallafall, inte gå genom döda sölvesborgs centrum och inte se en enda själ.


Imorgon börjar alla sommarjobbare på kommunen period tre. Förutom vi fyra som ska sitta nere på muséet, vi har vår lediga dag på måndagar. På ett sätt roligt, men på ett annat sätt mindre roligt. Det som gör det mindre roligt är nog faktumet att jag kommer jobba dagen innan jag börjar skolan, fast det är ju ändå bara fyra timmar visserligen.


Nu har jag absolut inga planer för dagen, men duschen och en promenad lockar. Mm så får det bli. tjingtjing

Ovido - Quiz & Flashcards